Sökning: "standardisering roll marknadsföring"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden standardisering roll marknadsföring.

  1. 1. Standardisering VS Anpassning och korrelationen till lönsamhet : En flerfallsstudie om hur anpassningsgraden av marknadsstrategier påverkar prestation

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Cecilia Melki; Paola Rashid; [2011]
    Nyckelord :Marketing; marketing strategies; alignment; standardization; market share; FMGC; Marknadsföring; marknadsstrategier; anpassning; standardisering; marknadsandelar; FMGC.;

    Sammanfattning : Syfte: Studien syftar till att undersöka förhållandet mellan standardisering och anpassning. Detta genom att undersöka prestationen för olika marknadsstrategier beroende på anpassningsgrad samt omvärldsfaktorer. LÄS MER

  2. 2. Internationella skillnader i ledarskapet? : En studie av svenska snabbmatsrestaurangers överlevnad på en marknad  som präglas av stordriftsfördelar

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Mari Färnlycke; Saba Adham; [2010]
    Nyckelord :Snabbmatsrestauranger; intern marknadsföring; ledarskap;

    Sammanfattning : Internationella företag med stordriftsfördelar har klarat sig bäst under lågkonjunktur och andra ekonomiskt svåra situationer. Globaliseringen har lett till en homogen marknad och en ökad standardisering, kvalitet och känslor spelar i och med det en allt större roll. LÄS MER