Sökning: "standardisering roll marknadsföring"
Hittade 2 uppsatser innehållade orden standardisering roll marknadsföring.
1. Standardisering VS Anpassning och korrelationen till lönsamhet : En flerfallsstudie om hur anpassningsgraden av marknadsstrategier påverkar prestation
Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Syfte: Studien syftar till att undersöka förhållandet mellan standardisering och anpassning. Detta genom att undersöka prestationen för olika marknadsstrategier beroende på anpassningsgrad samt omvärldsfaktorer. LÄS MER
2. Internationella skillnader i ledarskapet? : En studie av svenska snabbmatsrestaurangers överlevnad på en marknad som präglas av stordriftsfördelar
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Internationella företag med stordriftsfördelar har klarat sig bäst under lågkonjunktur och andra ekonomiskt svåra situationer. Globaliseringen har lett till en homogen marknad och en ökad standardisering, kvalitet och känslor spelar i och med det en allt större roll. LÄS MER