Avancerad sökning
Visar resultat 21 - 25 av 34 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
21. Den auktoriserade redovisningskonsultens standard : En studie om Rekos målsättning att standardisera och uppfylla förväntningar
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : I takt med att samhället förändras utförs standardiseringar som krävs för att utveckla landet och upprätthålla konkurrenskraft. Redovisningsbranschen är en av många branscher som kommit att standardiseras för att möta nya krav och behov. LÄS MER
22. Paradox mellan Lean och motivation? : En medarbetarfokuserad undersökning om den upplevda motivationen i en kontext med Lean
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund I den nutida forskningen är det essentiellt att företag tar hänsyn till medarbetarnas motivation så att de gynnas av det arbetssätt som tillämpas. En arbetsmetod som blivit allt vanligare är konceptet Lean som ursprungligen kommer från den japanska bilindustrin. LÄS MER
23. Standardiseringar och FRAND-villkor utifrån artikel 101 och 102 FEUF
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Juridiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
24. Implementering av Lean på Migrationsverket
L2-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Syftet med denna studie är att öka kunskapen om implementeringen av Lean på Migrationsverket och vad Lean-filsofin kommit att innebära för verksamheten enligt de anställdas perspektiv. Studien ska undersöka vilka verktyg det finns inom Lean för att förbättra en offentlig verksamhet och vilken medvetenhet som ligger hos personalen på Migrationsverket kring den nya organisationsformen. LÄS MER
25. Marknadsförutsättningars inverkan på internationella marknadsföringsstrategier - En fallstudie på den svenska modemarknaden
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Inom forskningsfältet för internationella marknadsföringsstrategier har det sedan länge funnits två läger av teoretiker. Det finns de som talar för standardisering av marknadsföringsstrategin och de som talar för anpassning. LÄS MER