Sökning: "starbreeze"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet starbreeze.

  1. 1. Vad i den grafiska spelmiljön påverkar spelarens problemlösning i spelet Brothers: A tale of two sons?

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Joakim Bengtsson; Jessica Nyberg; [2016]
    Nyckelord :Miljö; interagerbara objekt; problemlösning;

    Sammanfattning : Den här studien undersöker hur miljön i spelet Brothers: A tale of two sons (Starbreeze Studios, 2013) tolkas av spelarna. Studien fokuserar på spelmiljön och hur grafik med interagerbara objekt tolkas och hur spelaren lägger märke till objekten. En kvalitativ undersökning genomfördes där fyra personer intervjuades. LÄS MER

  2. 2. Ansiktsriggning för datorspel med Facial Action Coding System : Hur teorier om ansiktsmuskulatur och uttryck kan appliceras på digitala karaktärer

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Emil Claeson; [2012]
    Nyckelord :Datorspel; Rigg; FACS; Animation; 3D; Användbarhet; Ansiktsriggning.;

    Sammanfattning : Det här examensarbetet undersöker om ett anatomiskt system framtaget för att kategorisera ansiktsrörelser inom psykologisk forskning kan anpassas på en ansiktsrigg för att effektivare kunna framställa ansiktsanimation för datorspel. Rapporten beskriver varför Facial Action Coding System skapades, hur det används samt tar upp olika sammanhang som systemet tidigare använts för. LÄS MER

  3. 3. The Late Modern Hero’s Quest for Meaning : A case study on the psychological construction of meaning and play, ritualization, and, quests in video games in late modern Sweden

    Master-uppsats, Religionspsykologi

    Författare :Fredrik Norman; [2012]
    Nyckelord :Illusionistic world; ritualization; quest theory; case study; meaning-making; purposeful play; hero; video game design; archetypal symbolism; late modern Sweden;

    Sammanfattning : This essay focuses on two cases studies that include two game designers’ views of meaning-making construction in games and an analysis of their corresponding games. This isplaced in relation to the late modern Sweden context. LÄS MER

  4. 4. Aktierekommendationer på internetforum, en god affär?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Carl Ahlgren; Filip Elgstedt; Jakob Janerheim; Per-Christian Nilsson; [2010]
    Nyckelord :aktiehandel; rekommendationer; momentum; småbolagseffekten; forum; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Studien har följt sex stycken aktier på två olika internetforum under en sex-månadersperiod. Syftet med studien var att undersöka hur väl de köp- och säljrekommendationer som gavs på Dagens Industris samt Avanzas forum stod sig i förhållanden till aktiens kursutveckling. LÄS MER

  5. 5. Soundvolume 2.0 : En prototyp för ljuddesign i spel

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för teknokultur, humaniora och samhällsbyggnad

    Författare :Jonas Hellberg; [2009]
    Nyckelord :Soundvolume 2.0; Starbreeze; sounddesign; games; audio; 3D; spel; ljuddesign; ljud; prototyp;

    Sammanfattning : Efter fyra månader som ljudpraktikant på det svenska spelföretaget Starbreeze i Uppsala, var det dags att ta steget vidare i ytterligare fyra månader. Från ljuddesign till scriptning, idéer och tankar, samt en inblick i hur scriptning fungerar. LÄS MER