Sökning: "stark företagskultur Ikea"

Visar resultat 6 - 9 av 9 uppsatser innehållade orden stark företagskultur Ikea.

  1. 6. "Ett ansikte - en röst", förutsättningar att bevara en stark företagsidentitet - en fallstudie av Ikea

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Christopher Norman; Sofia Forsgren; [2005]
    Nyckelord :företagsidentitet:företagskultur:värderingar:varumärke:kontinuitet; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Vårt syfte är att undersöka hur företag skapar förutsättningar för att identiteten ska fortleva i framtiden. Metod: Vi använder oss av en kvalitativ undersökningsmetod. Vi gör en fallstudie på Ikeas företagsidentitet och har genomfört ett antal intervjuer med representanter som arbetar och har arbetat på företaget. LÄS MER

  2. 7. IKEA : En svensk "värld" i Italien

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Maria Åström; Helene Darin; [2005]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sverige är ett litet och relativt okänt land men tackvare IKEAs framgångar, och att det i dagsläget finns IKEA-varuhus i de flesta länder, förknippar många människor i utlandet numera Sverige med IKEA. Vi kände därför att det var en intressant utmaning att skriva om ett företag som är välkänt världen över och som de flesta kan relatera till. LÄS MER

  3. 8. Företagskulturens styrka - Att styra med hjärta och hjärna istället för med hela handen

    D-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anders Svensson; Ken Ogenbratt; Ida Hedegärd; [2005]
    Nyckelord :IKEA; företagskultur; organisationskultur; ekonomistyrning; styrmedel; ledarskap och motivation.;

    Sammanfattning : Bakgrund och Problemformulering: Den större uppmärksamheten riktad mot etik och företagsvärderingar har påverkat arbetssökande till att i större utsträckning söka sig till organisationer med stark företagskultur. Således har det idag blivit allt viktigare var man arbetar och med vem istället för med vad. LÄS MER

  4. 9. En stark företagskultur möter en stark nationell kultur

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Christian Lindgren; Peter Johansson; Magnus Sjögren; Jorge Maalouf; [2004]
    Nyckelord :IKEA; motivation; företagskultur; rekrytering; ledarskap och kommunikation; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att beskriva och analysera hur IKEA, ett företag med stark företagskultur, anpassar sin personalstrategi vid etablering i Kina, ett land med stark nationell kultur.... LÄS MER