Sökning: "static analysis"

Visar resultat 36 - 40 av 773 uppsatser innehållade orden static analysis.

  1. 36. System impact of micro-production

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Industriell elektroteknik och automation

    Författare :Annie Haraldsson; [2023]
    Nyckelord :Fault ride through; LVRT; micro-production; solar production; photovoltaics; fault simulation; network modeling; power system disturbances; PMU-registrations; fault analysis; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : The focus in this thesis has been active power from small scale solar production and what possible impacts an increased proportion of small scale production can have, in a larger context, during short circuit (SC) faults in the grid. The main research question prompting this work was whether active power from small scale solar pro- duction can help support voltages during SC faults, and meet LVRT-requirements in the RfG. LÄS MER

  2. 37. Antropocentrisk Uppenbarelse : En studie av Abd al-Karim Soroush teori om profetskap och uppenbarelse inom islamisk tradition

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Teologiska institutionen

    Författare :Kezhvan Niknafs; [2023]
    Nyckelord :Abd al-Karim Soroush; prophethood; religious experience; essentialism and accidentialism; Islamic jurisprudence and ethics.;

    Sammanfattning : This essay sheds light on a specific religious reformist within the Islamic tradition. This contemporary reformist is none other than Abd al-Karim Soroush, whose theory on fundamental building blocks within the Islamic tradition, such as revelation and prophethood, has sparked the interests of philosophers, theologians, and scholars of religion in general, and Islamic religious tradition in particular. LÄS MER

  3. 38. Digital Organizational Storytelling and Users: Case Study on the Perceived Role of Users in the Storytelling of the Digital Organization Kurzgesagt

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Pedro Alejandro Velazquez Bañuelos; [2023]
    Nyckelord :Digital Organizational Storytelling; Network Protocols; Digital Organizations; Narratives; Antenarratives; YouTube; Case Study.;

    Sammanfattning : Aim – The thesis aims to advance the knowledge on the potential that user perceptions have in adopting a role in the digital organizational storytelling of a digital organization, and the impact of network protocols (the communicative codes, conventions, and language used in the digital world) in this process. Approach – The approach combines antenarrative and narrative analysis to understand the meaning, depth, and implications of user perceptions in the digital organizational storytelling practices. LÄS MER

  4. 39. Framgångsfaktorer för att implementera miljöfrämjande åtgärder : En kartläggning av utvecklingsmöjligheter i svenska små- och medelstora företag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Emma Erlandsson; Lovisa Zakari; [2023]
    Nyckelord :SME; Success factors; Barriers; Environmental Practices; Development opportunities; Business model; Engagement; SMF; Framgångsfaktorer; Barriärer; Miljöfrämjande åtgärder; Utvecklingsmöjligheter; Affärsmodell; Engagemang;

    Sammanfattning : För att bemöta klimatförändringarna och exploateringen av naturen krävs ett krafttag från alla sektorer. Små- och medelstora företags (SMF) utbredning på den lokala såväl som den globala marknaden indikerar att de har en central roll i omställningen mot en hållbar samhällsutveckling. LÄS MER

  5. 40. Reklamens möjligheter: Strategisk anpassning av kommunikation i det interkulturella samhället

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Annie Grentzmann; Amalie Sofie Løfberg Nyholm; [2023]
    Nyckelord :Intercultural communication; advertising; semiotic resources; multimodal analysis; cultural religious identification; Social Sciences;

    Sammanfattning : Uppsatsen syftar till att utforska interkulturell kommunikation i reklam och vill således bidra till fältet strategisk kommunikation genom att närmare undersöka en reklamkampanj i en svensk-muslimsk kontext för att analysera om den är interkulturellt anpassad utifrån en mångkulturell svensk kontext. Tidigare forskning inom fältet interkulturell kommunikation i reklam antar huvudsakligen ett statiskt perspektiv på kultur och kulturell identitet samt har gjorts i en global kontext där kultur ses som något nationellt förankrat. LÄS MER