Sökning: "statistical surveys"

Visar resultat 1 - 5 av 144 uppsatser innehållade orden statistical surveys.

  1. 1. Konsumenters Respons på Etiska Skandaler: En Undersökning av Varumärkesbild och Köpavsikt

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Busara Surapee; William von Sicard; [2024]
    Nyckelord :Ethical scandals; Consumer behavior; Brand image; Purchase intention; Severity of the scandal; Etiska skandaler; Konsumentbeteende; Varumärkesbild; Köpavsikt; Allvarlighetsgrad på skandalen;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Konsumenters Respons på Etiska Skandaler: En Undersökning av Varumärkesbild och Köpavsikt. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Busara Surapee och William von Sicard Handledare: Katarina Arbin Datum: 2024 – januari Syfte: Syftet med denna studie är att belysa etiska skandalers påverkan på konsumenternas köpavsikt och varumärkesuppfattningar. LÄS MER

  2. 2. För att jag har mens! : En kvantitativ enkätstudie om elevers upplevelser kring mens och lärarbemötande i undervisning i idrott och hälsa.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Evelina Eriksson; Meyer Alexandra; [2024]
    Nyckelord :menstruation; idrott och hälsa; idrottsundervisning; bemötande; deltagande;

    Sammanfattning : Bakgrund: Många kvinnor i olika åldrar upplever mensrelaterade besvär. Studier indikerar att mens kan påverka elevers deltagande i idrott och hälsa. Skolans värdegrund säger att undervisningen ska anpassas till varje elevs förutsättningar och behov. LÄS MER

  3. 3. Sambandet mellan träningsmängd och prestation inom konståkning : En korrelationsstudie på svenska konståkare

    Kandidat-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för fysiologi, nutrition och biomekanik

    Författare :Wilma Zetterström; Isabelle Stenhede; [2024]
    Nyckelord :Figure skating; performance; training load; training plan; correlation; Konståkning; prestation; träningsmängd; träningsplanering; korrelation; tränarlänkkonståkning;

    Sammanfattning : Syfte  Syftet med arbetet var att undersöka sambandet mellan träningsmängd och prestation för svenska konståkare i A- och Nationella serien inom klasserna junior och senior. Det arbetet syftat till att ta reda på var följande frågeställningar:  Finns det något samband mellan det totala antalet träningstimmar per vecka och uppnådd poäng på tävling? Finns det något samband mellan isträningstimmar per vecka och uppnådd poäng på tävling? Finns det något samband mellan fysträningstimmar per vecka och uppnådd poäng på tävling?  Hur väl kan den totala träningsmängden förklara den uppnådda poängen på tävling? Metod Data samlades in med hjälp av en webbenkät skapad i Sunet Survey. LÄS MER

  4. 4. Digital skills challenges and opportunities for digitally under-resourced primary schools in Zambia: an exploratory study.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :James Vwavwa Sikalima; [2023-03-21]
    Nyckelord :Digital Skills; Digital Devices;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of the research was to propose a design of a digital learning platform that creates opportunities for digital learning in digitally underresourced primary schools in Zambia. Theory: Activity theory anchored on five principles of activity systems, inclusivity, historicity, use of contradictions, and mutual changes encompassed the theoretical framework for this thesis. LÄS MER

  5. 5. Effect of resolution on player performance and experience in virtual reality low-fidelity first-person shooting games

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Gauri Singh; Veera Venkata Sai Siva Ram Vangavolu; [2023]
    Nyckelord :Virtual Reality; FPS Games; Low-fidelity; Resolution;

    Sammanfattning : Background. With the increasing popularity of virtual reality(VR) in gaming              applications, it is important to understand the factors that influence the user experienceof players in VR games. One such factor is the resolution of the VR headsets, whichdetermines the clarity and sharpness of the applications on the screen. LÄS MER