Sökning: "status marknad"

Visar resultat 1 - 5 av 46 uppsatser innehållade orden status marknad.

  1. 1. SMMAs inverkan på kundlojalitet hos lyxvarumärken : En kvalitativ studie om hur sociala medie marknadsföringsaktiviteter kan bidra till en bättre kundlojalitet hos lyxvarumärken

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Christopher Westlund; [2023]
    Nyckelord :SMMA; Luxury Brand; Customer Loyalty; Customer Response; Brand preference; Premium price; Entertainment; Interaction; Trendiness; Customization; eWOM; Fashion; Marketing; Social Media.; SMMA; Lyxvarumärke; Kundlojalitet; Kundrespons; Varumärkespreferens; Prispåslag; Underhållning; Interaktion; Trendighet; Anpassning; eWOM; Mode; Marknadsföring. Sociala medier.;

    Sammanfattning : Lyxvarumärken har en status att erhålla, som är en utmaning, speciellt i ett samhälle somutvecklas snabbt genom teknologi. Därmed befinner sig lyxvarumärken på en marknad medhög efterfrågan. För att kunna hålla sig väsentlig i dagens samhälle är det viktigt förlyxvarumärken att vara medveten om sina marknadsföringsstrategier. LÄS MER

  2. 2. Lantmannens fina begärelser. Konsumtionen av tavlor i västra Sverige på 1700- och 1800-talet

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Vova Strömberg; [2022-02-02]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats har varit att undersöka den förändrade konsumtionen av tavlor mellan 1770 och 1870 med anledning av deras tidigare status som lyxföremål och hur denna har kommit att ändras till kommoditet i hemmet. Studien har tagit avstamp i teorier om konsumtionsförändringar under 1700-talet och framåt som redogjorts för av Christer Ahlberger, och ytterligare perspektiv på auktionshandel och konsumtion från Göran Ulväng, Sofia Murhem och Kristina Lilja. LÄS MER

  3. 3. Demokrati eller marknad i fokus? : En studie om meddelarfrihetens ställning i universitets och högskolors respektive gymnasieskolors interna styrdokument

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Alexandra Andersson; Leonora Imeri; [2022]
    Nyckelord :Freedom of information; universities; colleges; upper secondary schools; democracy perspective; market perspective;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate, through a quantitative and qualitative analysis, how the officals freedom of information is expressed in policy documents from Swedish universities, colleges and upper secondary schools. The purpose is broken down into two different - but interconneted parts. LÄS MER

  4. 4. Assessment of biochar potential as a land-based emission mitigation measure in Colombia

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Eileen Jimena Torres Morales; [2022]
    Nyckelord :agriculture; biochar; climate change mitigation; carbon sink; Colombia; land-based mitigation technologies LMT ; nature-based solutions NBS ; PESTEL Political; Economic; Social; Technological; Environmental Legal ; pyrolysis; residual biomass; soil adaptation; techno-economic analysis.; jordbruk; biokol; begränsningar av klimatförändringar; kolsänka; Colombia; land-baserad begränsningsteknik; Naturbaserade lösningar NBS ; PESTEL Political; Economic; Social; Technological; Environmental Legal ; pyrolys; restbiomassa; jordförbättring; Teknisk-ekonomisk analys;

    Sammanfattning : There is an urgent need to mitigate carbon emissions to the atmosphere to reduce the negative effects of climate change. Countries have pledged national strategies to reach their climate change mitigation goals in their Nationally Determined Contributions (NDC). In the case of Colombia, the country envisions becoming carbon neutral by 2050. LÄS MER

  5. 5. Business Growth by Mergers and Acquisitions : A Qualitative Study of Business Strategies: The Case of Smile Tandvård

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Sebastian Augustsson; [2021]
    Nyckelord :Mergers; Acquisitions; Business Strategies; Growth; Strategies; Fusioner; Förvärv; Företagsstrategier; Tillväxt; Strategier;

    Sammanfattning : M&A is a strategy with a process that greatly revolves around achieving an approved merger, and subsequently being ready to act upon an approval. The strategy’s focuses are on the preparation and the analysis of the merger. LÄS MER