Sökning: "steg Köpprocess"

Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden steg Köpprocess.

  1. 1. Mikroinfluencers och produktengagemang- En kvantitativ undersökning av trovärdighetens påverkan på köpprocessen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ruth Landström; Oscar Syrén; Olle Wallinder; [2024]
    Nyckelord :Influencer marketing; mikroinfluencers; engagemangsnivå; trovärdighet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Mikroinfluencers och produktengagemang: En kvantitativ undersökning av trovärdighetens påverkan på köpprocessen Seminariedatum: 2024-01-10 Ämne/Kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Ruth Landström, Oscar Syrén, Olle Wallinder Handledare: Veronika Tarnovskaya Nyckelord: Influencer marketing, mikroinfluencers, engagemangsnivå, trovärdighet Syfte: Syftet med denna studie är att, genom kvantitativ forskningsmetod, öka förståelsen för vikten av en influencers uppfattade trovärdighet beroende på influencerns storlek och den kommunicerade produktens karaktär. Frågeställning: Är den trovärdighet som mikroinfluencers besitter viktigare för hög- än lågengagemangsprodukter i samtliga steg av köpprocessen? Teoretiskt ramverk: Det teoretiska ramverket är utformat för att analysera och diskutera, men även acceptera eller förkasta de fem hypoteserna. LÄS MER

  2. 2. Pop-ups – digitala handelns långa arm?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Gustav Lingevik; Hoda Younes; [2022]
    Nyckelord :Multikanaler; Digital konsumtion; Pop-ups; Upplevt kundvärde; Köpprocessen; Business and Economics; Social Sciences;

    Sammanfattning : Tillväxten inom digital handel har bidragit till att konsumenters köpvanor har förändrats. För att överleva förändringarna har nya konsumtionsmönster bildats genom multi försäljningskanaler där verksamheter integrerar sina nuvarande försäljningskanaler med nya multikanaler såsom pop-ups. LÄS MER

  3. 3. Sociala medier, en bidragande faktor till dagens ökande konsumtion? : - En kvalitativ studie om sociala mediers inverkan på konsumenters köpprocess.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Hugo Gislén; Victor Brandqvist; [2022]
    Nyckelord :Köpprocess; Köpbeteende; Sociala medier.;

    Sammanfattning : Sociala medier, ett digitalt samhällsfenomen som påverkar allas våra liv på ett eller annat sätt.Ytterst få människor, oavsett generation, står helt utanför och ständigt uppkommer nya medier och allt fler ansluter sig. LÄS MER

  4. 4. Första, andra, tredje. Såld! : En kvalitativ studie om hur e-service quality påverkar konsumenternas köpbeteenden inom nätauktioner

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Ludwig Estedahl; Axel Gasslander; [2020]
    Nyckelord :e-service quality; buying process; word of mouth; electronic word of mouth; e-service quality; köpprocess; word of mouth; electronic word of mouth;

    Sammanfattning : Fenomenet med auktioner är inget nytt begrepp, utan man har i flera decennier använt sig av liknande tjänster och nätauktioner har haft en positiv utveckling i takt meddigitaliseringen. I en tid där fokus ligger på hållbarhet blir nätauktioner allt viktigare genom deras arbete med cirkulär ekonomi. LÄS MER

  5. 5. Influencer marketing och konsumenters köpbeteende

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Anna Jakobsson; Erica Persson; [2020]
    Nyckelord :Köpprocessen; Influencer marketing; Sociala medier; Instagram; Köpbeteende; Social Sciences;

    Sammanfattning : Digitaliseringen är ett fenomen som blir en allt större del av vår vardag, något som innebär en omfattande förändring för detaljhandeln och dess aktörer. Tidigare marknadsföringsstrategier betraktas inte längre som de mest effektiva, utan sociala kanaler har snarare tenderat att bli ett allt viktigare verktyg när det handlar om marknadsföring. LÄS MER