Sökning: "steneryd"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade ordet steneryd.
1. The Robonator: Robotic Teleoperation
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknikSammanfattning : As manufacturers are automating their production lines the use of robots isincreasing, but this does not exclude the need from humans with their nifty hands.Robots are using a certain tool for a certain job while humans have their hands forall situations. LÄS MER
2. Akut- och ambulanssjuksköterskors erfarenheteroch strategier i bemötandet av hotfulla situationer
Magister-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : .... LÄS MER
3. Comparison of cholesterol-lowering effect of β-glucan in cereals and bread
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Food ScienceSammanfattning : High levels of total- and LDL-cholesterol in blood are risk factors related to cardio-vascular disease. One of several measures to prevent this is consumption of the viscous soluble fibre β-glucan that in high amount is found in oats. LÄS MER
4. Sjuksköterskans arbetsmiljö och dess inverkan på patientsäkerheten : En beskrivande litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Akademin för hälsa och arbetslivSammanfattning : Sammanfattning Sjuksköterskan är den som tar ansvar för kvalitén i vården, att tänja på sjuksköterskans gränser kan leda till sämre resultat. Vid underbemanning och ökad stress kan patienter utsättas för större risker. LÄS MER
5. En studie av samspel inom säljcoaching
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: En analys av samspelet inom säljcoaching ur ett företagsekonomiskt perspektiv Nivå: C-uppsats i Företagsekonomi Författare: Andreas Dahlström & Lars Steneryd Handledare: Lars-Johan Åge Datum: 2013-06 Syfte: Säljcoaching är idag ett välkänt begrepp och ett viktigt verktyg som finns tillgängligt för att förbättra försäljningsprestationer, maximera produktivitet och uppnå ökad lönsamhet för företag. Huvudsyftet med uppsatsen är att belysa samspelet mellan säljcoachen och personen som blir säljcoachad med avseende på de tre säljcoachingkonstruktionerna - feedback, coachen som en förebild och ömsesidigt förtroende och respekt mellan dessa parter. LÄS MER