Sökning: "stephanie johansson"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden stephanie johansson.

  1. 1. Improving Dependability of Space-Cloud Payload Processor by Storage System

    Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Hassan Said; Stephanie Liza Johansson; [2023]
    Nyckelord :Fault tolerant; Markov analysis; Onboard processing; SSD array architecture; SSD; EDAC; RAID; Hamming code; Reed Solomon; Dependability evaluation; File systems; ZFS; Ext4.;

    Sammanfattning : Due to the usage of complicated platforms and current high-performance space computing technology, onboard processing in small satellites is expanding. Space-cloud payload processors with Commercial Off-The-Shelf (COTS) components, that are required to be radiation-tolerant, are used to perform the onboard processing. LÄS MER

  2. 2. Representationens betydelse : Historieundervisningen genom den intersektionella linsen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Felicia Alexandersson; Stephanie Johansson; [2022]
    Nyckelord :Canon; ethnicity; gender; history; history education; history textbooks; identity; intersectionality; narrative; norms; power; social hierarchy; stereotyping.;

    Sammanfattning : ”Representation matters: history education through the intersectional lens” is a critical intersectional content analysis based on a qualitative interview study with three grade school teachers and one high school teacher of history. The purpose of the interviews was to chart teachers ́ perspectives on history education and to analyze their history textbooks. LÄS MER

  3. 3. Hur lärares pedagogiska grundsyn påverkar deras didaktiska val i läs- och skrivundervisningen : En kvalitativ studie baserad på semistrukturerade intervjuer i årskurs 1–3

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Isabelle Wanzelius; Stephanie Johansson Bichara; [2021]
    Nyckelord :Läs- och skrivlärande; skrivutveckling; medvetenhet; didaktiska val; pedagogisk grundsyn; stöttning; sociokulturell lärandeteori;

    Sammanfattning : Sammandrag Studien undersöker hur yrkesverksamma lärare i årskurs 1–3 arbetar med det tidiga läs- och skrivlärandet och skrivutvecklingen i undervisningen utifrån tre olika pedagogiska synsätt, samt sex olika skrivdiskurser. Studien avser även att undersöka om de lärare som deltagit utgår från någon specifik beprövad metod och om detta blir ett medvetet didaktisk val i planeringen. LÄS MER

  4. 4. Artificiell intelligens ur ett intressentperspektiv : En kvalitativ studie om hur intressenter hanteras och påverkas av implementering av AI-system.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Julia Johansson; Stephanie Schwabe; [2021]
    Nyckelord :Stakeholders; the stakeholder model; Artificial Intelligence AI ; AI-implementation; Intressenter; intressentmodellen; Artificiell intelligens AI ; AI-implementering;

    Sammanfattning : Problemformulering: På vilka sätt hanteras och påverkas en organisations intressenter av implementeringen av AI-system?  Syfte: Syftet med denna studie är att utifrån en organisations intressenters uppfattning kartlägga på vilka sätt intressenterna hanteras och påverkas av implementering av AI-system. Metod: Studien har utgångspunkt i kvalitativ forskningsstrategi med en deduktiv ansats. LÄS MER

  5. 5. Eurocentrismens konsekvenser för historieundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Felicia Alexandersson; Stephanie Johansson; [2021]
    Nyckelord :Eurocentrism; hegemoni; historiedidaktik; historiemedvetande; identitetsutveckling; interkulturalitet; kanon; marginalisering;

    Sammanfattning : Denna kunskapsöversikt syftar till att ta reda på eurocentrismens konsekvenser inom skola och utbildning och de konsekvenser det kan få på elever. Vidare undersöks hur dessa konsekvenser påverkar elevernas identitetsutveckling med hänsyn till etnisk tillhörighet i synnerhet. LÄS MER