Sökning: "stereotype intervention"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden stereotype intervention.

  1. 1. Depression Stigma in University Students: Faculty Differences, and Effects of Written De-stigmatisation Strategies

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Matthew Stott; [2018]
    Nyckelord :stigma; depression; mental illness; familiarity; stereotypes; literacy; university students; Social Sciences;

    Sammanfattning : Stigma towards mental illness remains prominent today, and has significant negative impacts on treatment-seeking, outcome, and many aspects of life. De-stigmatisation strategies have been developed to target familiarity and knowledge, with some limited evidence for their success. LÄS MER

  2. 2. Debiasing for everyone: Testing an educational intervention to reduce causal illusions in rural Kenya

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Linnea Cederlund; Henrik Josander; [2017]
    Nyckelord :illusion of causality; bias; debias; intervention; contingency judgment task; basic scientific thinking; Kenya; Social Sciences;

    Sammanfattning : It has been argued that cognitive biases are the source of a range of problems in modern society, from stereotype formation to belief in pseudoscience. One of those biases causes people to perceive causal relationships between unrelated events and is known as illusion of causality. LÄS MER

  3. 3. Kunskap om stereotyphot och dess påverkan på svenska lärarstudenters förväntningar på flickors och pojkars matematiska förmåga

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Raheb Muftee; Ida Bertilsson; [2014]
    Nyckelord :stereotype intervention; teacher attitudes; Stereotype threat; girls mathematics performance; Social Sciences;

    Sammanfattning : När kvinnor ägnar sig åt matematik löper de risken att utsättas för stereotyphot och bli bedömda efter den negativa stereotypen som existerar kring kvinnor och matematisk förmåga (Spencer & Steele, 1999). Den aktuella studien undersöker ifall information om stereotyphot påverkar lärarstudenters attityder kring könsstereotyper och matematik. LÄS MER