Sökning: "stereotypical norms"

Visar resultat 11 - 15 av 177 uppsatser innehållade orden stereotypical norms.

  1. 11. Nöjesjournalistikens medierapportering av elitpersoner : En kvalitativ textanalys av hur män och kvinnor framställs i medier

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Vilma Landin; [2023]
    Nyckelord :Genus; nöjesjournalistik; elitpersoner; makt; gestaltning; medielogiken; dagordning;

    Sammanfattning : The purpose of the essay is to study the media reporting of elite people in Swedish entertainment journalism, based on a gender perspective. To investigate the phenomenon: How media contribute to consolidating or challenging gender roles in society. The study is a case study of the 2022 defamation trial between actors Amber Heard and Johnny Depp. LÄS MER

  2. 12. Den virile mannen : Visuell representation av manlig intimitet i relation till patriarkala normer för manlig vänskap

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Helena Ljunggren; [2023]
    Nyckelord :Kroppsspråk; maskulinitet; homoerotisk blick; manliga blicken; musikvideo; The Blaze; bromance; perfomativt genus;

    Sammanfattning : This essay explores male intimacy in popular culture, specifically focusing on how the visual representation of male intimacy in The Blaze's music video Virile can be interpreted in relation to male friendship within patriarchal norms of masculinity in music videos through a western perspective. The method used was semiotic film analysis and theories of body language and representation to analyze the material, which was divided into stages based on dramaturgy. LÄS MER

  3. 13. FINISH HEN! : En kvalitativ semiotisk analys av Mortal Kombats genusporträttering

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Casper Hermansson; [2023]
    Nyckelord :Gender; Fighting game; Mortal Kombat; Representation; Visual design; Stereotypes; Femininity; Masculinity; Genus; Fightingspel; Mortal Kombat; Representation; Visuell design; Stereotyper; Femininitet; Maskulinitet;

    Sammanfattning : Denna analys undersöker representationen av genus i en våldsam spelkontext i fightingspel-serien Mortal Kombat, med fokus på spel 9, 10 och 11. Genom en semiotisk bildanalys med fokus på utvalda karaktärers visuella design och förändring framkommer teman i deras relation med genus. LÄS MER

  4. 14. Sorry, I Don’t Know a Justin! : A study of LGBTQIA+ Representation, Fan Interaction, and Identity in The Adventure Zone.

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Sofie Jönsson; [2023]
    Nyckelord :EFL; The Adventure Zone; Universal Design for Learning; UDL; identity; LGBTQIA ; LGBTQ ; transmediation; authorship; fandom; fan interaction;

    Sammanfattning : This thesis examines how queer identities are represented through characters in The Adventure Zone, a popular Dungeons and Dragons, fantasy comedy podcast that features unique fan contributions and deep involvement from the creators. Drawing on queer theory and theories of stereotypes and language, audience participation, and transmediation, this thesis argues that The Adventure Zone’s portrayal of queer identities both challenges dominant norms and stereotypes while also being shaped by them, and that listening to the podcast can create opportunities to discuss queer identities, LGBTQIA+ questions and the relationships between author and fans online in the Swedish EFL classroom. LÄS MER

  5. 15. Att döma en bok efter dess omslag : En studie om visuella trender och könsframställningar på romantikböcker

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Selma Memic; Zuni Aurora Vargas Catalan; [2023]
    Nyckelord :visual analysis; content analysis; visual trends; book covers; romance books; gender stereotypes; visuell innehållsanalys; visuell analys; visuella trender; bokomslag; romantikböcker; könsstereotyper;

    Sammanfattning : Bokomslaget är ett viktigt marknadsföringsverktyg för att attrahera konsumenter och är den första kontakten en läsare har med boken. Romantikböcker står för 18 % av försäljningen av fiktion och 82 % av läsarna är kvinnor. LÄS MER