Sökning: "stimulated-recall interview"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden stimulated-recall interview.

  1. 1. Interaktion i kulturskolans instrumentalundervisning : En fallbeskrivning av fiolundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Liselotte Boustedt; [2023]
    Nyckelord :interaction; instrumental teaching; group teaching; one-to-one-teaching; Design for learning; social semiotics; multimodality; stimulated recall; observation; interaktion; instrumentalundervisning; gruppundervisning; enskild undervisning; mästarlära; kulturskola; Design för lärande; socialsemiotik; multimodalitet; stimulerad intervju; observation;

    Sammanfattning : Bakgrunden till detta självständiga arbete ligger i mina erfarenheter av instrumentalundervisning i den svenska kulturskolan tillsammans med mitt intresse för interaktion mellan lärare och elev i likväl en-till-en-undervisning som gruppundervisning. Kulturskolan har gått igenom många förändringar genom historien. LÄS MER

  2. 2. Bron mellan de som skapar : Det sociala samspelets påverkan på skapandeprocessen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Konstfack/IBIS - Institutionen för bild- och slöjdpedagogik

    Författare :Tove Boysen; Golnaz Jamshidzehi; [2022]
    Nyckelord :Skapandeprocess; situerat lärande; samspel; social situation; påverkan; slöjd; textila bilder;

    Sammanfattning : Syftet med denna undersökning är att analysera hur det sociala samspelet påverkar skapandeprocessen i arbetet med textila bilder. Frågan som denna studie utgår ifrån är hur det sociala samspelet påverkar skapandeprocessen i uppgiften textila bilder. Detta är en autobiografisk studie ur ett sociokulturellt lärandeperspektiv. LÄS MER

  3. 3. Läsutvecklande undervisning i svenskämnet : En studie om läsutvecklande undervisning i mellanåren

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Hanna Elia; [2022]
    Nyckelord :Läsundervisningsmetoder; strategibaserade undervisningsmetoder; lärares didaktiska val; framställning; interaktion; erfarenhet.;

    Sammanfattning : The aim of this study is to investigate how teachers’ reason when choosing reading development teaching methods and how teachers justify these didactical choices. The method that has been used to investigate this is partly the stimulated recall interview method. LÄS MER

  4. 4. Barnsjuksköterskors Erfarenheter Av Barns Delaktighet Inom Barnsjukvården : En Kvalitativ Intervjustudie

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Yvonne Huynh; Annie Ohlsson; [2022]
    Nyckelord :Children; experiences; nurse; participation; pediatric care; pediatric nurse; Barn; barnsjuksköterska; barnsjukvård; delaktighet; erfarenheter; sjuksköterska;

    Sammanfattning : Bakgrund: Barns rätt till delaktighet framkommer i Barnkonventionen, som sedan 2020 är lag i Sverige. Tidigare forskning har visat på positiva effekter i barns välmående när delaktighet etableras, däremot kan barns delaktighet i sin egen vård variera. LÄS MER

  5. 5. Sjuksköterskors erfarenheter av barns delaktighet i sin vård inom barn och ungdomspsykiatrisk öppenvård : En kvalitativ intervjustudie

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Caroline Sjövall; Katey Bark Hellsten; [2021]
    Nyckelord :Children; child and adolecent psychiatry; experience; nurses; outpatient; participation; Barn; barn och ungdomspsykiatrin; delaktighet; erfarenheter; sjuksköterskor; öppenvård;

    Sammanfattning : Bakgrund: Barns delaktighet i sin vård uppmuntras i flera lagar. Forskning visar att sjuksköterskor upplever det som viktigt att barnet är delaktig i sin vård och att delaktigheten måste anpassas efter barnets mognad. Inom psykiatrin har forskning visat att barns delaktighet är svårare att tillgodose. LÄS MER