Sökning: "stockholms opera"
Visar resultat 1 - 5 av 30 uppsatser innehållade orden stockholms opera.
1. Att gestalta klaverutdrag : operarepetitörens perspektiv
Magister-uppsats, Stockholms konstnärliga högskola/Institutionen för operaSammanfattning : En repetitör är en pianist vars uppgift är att musikaliskt instudera sångarnas partier, både i utbildningssammanhang och i professionella sammanhang inför föreställningar. Det tillkommer spel under sceniska repetitioner, orkesterspel under föreställning och repetitionsdirigering. LÄS MER
2. "How gratifying for once to know that those above will serve those down below!" : En föreställningsanalys av det gotiska i Kungliga Operans uppsättning av musikalen Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street (2023)
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för kultur och estetikSammanfattning : In the spring of 2023, Kungliga Operan in Stockholm, Sweden premiered their production of Stephen Sondheim's famous musical Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street. This study aims to analyze this production in regards to Mattias Fhyr's definition of the Gothic. LÄS MER
3. "lif och eld" : Carolina Müller, som fenomen på Kungliga teatern
Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för kultur och estetikSammanfattning : ”vivid and fiery” Carolina Müller as phenomenon at the Royal Theatre Carolina Müller is identical with the Royal Theatre and she was the first professional female opera singer in Sweden. The audience’s perception of her stage personality and her agency in her portrayal of the title role in C. W. LÄS MER
4. Experiencing Bel Canto : Getting deep into the style
Magister-uppsats, Stockholms konstnärliga högskola/Institutionen för operaSammanfattning : One of the styles that has influenced opera the most through history has been Bel canto. This work is a recompilation of personal research about its history, characteristics and one of its major exponents, G. Rossini. LÄS MER
5. Prima la musica e prima le parole : först musiken och först orden
Magister-uppsats, Stockholms konstnärliga högskola/OperahögskolanSammanfattning : This study examines questions about the opera singer’s learning techniques. What happens when I, as a singer, only focus on the text or only on the music in the early stages of learning new material? Through interviews with other stage performers and my own experience, I developed two extreme methods of learning, one text-based and one music-based. LÄS MER