Sökning: "stockholms skolan"
Visar resultat 1 - 5 av 549 uppsatser innehållade orden stockholms skolan.
1. Cyberhygien hos högskolestudenter - Vilka åtgärder behövs för att upprätthålla en god cyberhygien bland högskolestudenter i Sverige
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : Den digitala interaktionen har blivit en väsentlig del av individers vardag. Ökad användning av digitala tjänster har också lett till en exponentiell ökning av diverse cyberhot. LÄS MER
2. ”Nämen, det kan ju fullkomligt förstöraen relation” : Intervjuer med lärare om brottsförebyggande arbete
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Kriminologiska institutionenSammanfattning : Skolan framhålls ofta som en av de viktigaste samhällsinstitutionerna i arbetet med att före-bygga brottslighet bland barn och ungdomar. Skolan har en central plats i de flesta barn och ungdomars liv eftersom de spenderar mycket tid där. LÄS MER
3. Samverkan för elever som far illa : En kvalitativ intervjustudie om specialpedagogers erfarenheter av intern och extern samverkan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionenSammanfattning : Studiens syfte är att beskriva specialpedagogers erfarenheter av samverkan internt och externt kringelever som far illa eller som riskerar att fara illa samt hur specialpedagogens roll och ansvar kommertill uttryck i denna samverkan. Studiens teoretiska grund bygger på en modell av läroplansteoretisktperspektiv samt ett relationellt perspektiv för att fördjupa förståelsen för de mellanmänskligaaspekterna rörande samverkan. LÄS MER
4. Att läsa Kamratposten : Textrörlighet och ordförståelse i ett andraspråksperspektiv
Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för ämnesdidaktikSammanfattning : Uppsatsen undersöker nio mellanstadieelevers uttryckta förståelse för ett reportage i Kamratposten. Syftet är att undersöka uppvisad textrörlighet och ordförståelse hos några elever som läser en åldersadekvat text på svenska samt hur de resonerar för att komma fram till obekanta ords betydelse. LÄS MER
5. Vad görs och hur? Gymnasielärares intryck av kollaboration med specialpedagogiska resurser
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionenSammanfattning : Denna intervjustudie syftar till att undersöka gymnasielärares uppfattningar av samarbeten med specialpedagogiska resurser när det kommer till individanpassad undervisning där individplacerade elever med hörselnedsättning ingår. Ramfaktorteorin används som teoretisk utgångspunkt i analys av data. LÄS MER