Sökning: "stockholms universitet parasocial"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden stockholms universitet parasocial.

  1. 1. Intimitet och emotionell kommunikation via Instagram : en kvalitativ studie om influencers sätt att kommunicera

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Louise Kadmark; [2019]
    Nyckelord :emotional communication; intimacy; Instagram; Social Media Influencer; parasocial interaktion; parasocial relation; empathy; expressions; attitudes; representation; caption; multimodal; emotionell kommunikation; intimitet; intimacy; Instagram; Social Media Influencer; parasocial interaktion; parasocial relation; empati; uttryck; interpersonella betydelser; attityder; tilltal; representation; caption; multimodal analys;

    Sammanfattning : Sociala medier har blivit en integrerad del av vår vardag och profiler arbetar ständigt med skapandet av identitet, representation och interaktion. Efter sökandet av tidigare forskning uppfattades en avsaknad för studerandet av utformning och påverkan i kommunikationen på Instagram. LÄS MER

  2. 2. "Den här produkten rekommenderar jag." : en kvantitativ studie i parasocialitet och påverkan på YouTube

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Amanda Johansson; Julia Kviberg; [2018]
    Nyckelord :parasocial interaktion; parasocial relation; YouTube; YouTuber; Influencer Marketing; Social Media Influencer; Word of Mouth; konsumtionsbeteende;

    Sammanfattning : This Bachelors essay aims to investigate the interaction and relationships between young, Swedish YouTube viewers and the YouTubers they watch from a parasocial point of view, and further discuss the role of these relationships in influencer marketing on YouTube. Moreover, we examine the general effectiveness of influencer marketing through an audience perspective. LÄS MER

  3. 3. Därför blir vissa vloggare framgångsrika på YouTube : En kvalitativ intervjuundersökning om hur YouTube-vloggare formar sitt digitala personliga varumärke

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Wilhelm Lettström; [2018]
    Nyckelord :Vloggare; YouTube; personligt varumärke; parasocial interaktion; autenticitet; följare;

    Sammanfattning : Syftet med denna Kandidatuppsats var att undersöka hur YouTube-vloggare attraherar en stor publik med lojala följare. Detta syfte uppnåddes genom att granska vlogg-konsumenters uppfattningar om YouTube-vloggare och deras digitala personliga varumärke. LÄS MER

  4. 4. Hur stor är youtubers makt över dig : En kvantitativ studie om youtubers påverkan på sin publik

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Axel Runéus; Johanna Suliman; [2018]
    Nyckelord :Parasocial Interaction; Youtuber; YouTube; Influencer; Consumer Behaviour; Impact;

    Sammanfattning : This Bachelors essay aims to investigate and detect what perceptions influencers have when it comes to marketing different products and services on Youtube. The focus is on the relationship between youtuber and audience and how this interaction affects the consumer behavior of the audience. LÄS MER

  5. 5. Lev med SKAM : En kvalitativ studie om hur transmedialitet kan minimera gränsen mellan fiktion och verklighet

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Nathalie Ekman; [2017]
    Nyckelord :transmedia storytelling; hyperreality; parasocial relations; emotional realism; SKAM; fans; transmedialt berättande; transmedialitet; hyperrealitet; parasociala relationer; emotionell realism; Skam; fans; publik; Jenkins;

    Sammanfattning : SKAM (”Shame”) is a Norwegian WebTV-series which portrays several youths during their time in high school. Each season addresses a new main character whom treats or is subjected to the feeling of shame. The WebTV-series is unique in its way of not being shown on the traditional television. LÄS MER