Sökning: "stockholms universitet parasocial"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden stockholms universitet parasocial.
1. Intimitet och emotionell kommunikation via Instagram : en kvalitativ studie om influencers sätt att kommunicera
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMKSammanfattning : Sociala medier har blivit en integrerad del av vår vardag och profiler arbetar ständigt med skapandet av identitet, representation och interaktion. Efter sökandet av tidigare forskning uppfattades en avsaknad för studerandet av utformning och påverkan i kommunikationen på Instagram. LÄS MER
2. "Den här produkten rekommenderar jag." : en kvantitativ studie i parasocialitet och påverkan på YouTube
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : This Bachelors essay aims to investigate the interaction and relationships between young, Swedish YouTube viewers and the YouTubers they watch from a parasocial point of view, and further discuss the role of these relationships in influencer marketing on YouTube. Moreover, we examine the general effectiveness of influencer marketing through an audience perspective. LÄS MER
3. Därför blir vissa vloggare framgångsrika på YouTube : En kvalitativ intervjuundersökning om hur YouTube-vloggare formar sitt digitala personliga varumärke
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : Syftet med denna Kandidatuppsats var att undersöka hur YouTube-vloggare attraherar en stor publik med lojala följare. Detta syfte uppnåddes genom att granska vlogg-konsumenters uppfattningar om YouTube-vloggare och deras digitala personliga varumärke. LÄS MER
4. Hur stor är youtubers makt över dig : En kvantitativ studie om youtubers påverkan på sin publik
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : This Bachelors essay aims to investigate and detect what perceptions influencers have when it comes to marketing different products and services on Youtube. The focus is on the relationship between youtuber and audience and how this interaction affects the consumer behavior of the audience. LÄS MER
5. Lev med SKAM : En kvalitativ studie om hur transmedialitet kan minimera gränsen mellan fiktion och verklighet
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : SKAM (”Shame”) is a Norwegian WebTV-series which portrays several youths during their time in high school. Each season addresses a new main character whom treats or is subjected to the feeling of shame. The WebTV-series is unique in its way of not being shown on the traditional television. LÄS MER