Sökning: "stora samarbetspartners"
Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade orden stora samarbetspartners.
1. Vägen till en välmående befolkning : En kvalitativ studie om kommunal motionsrådgivning i Finland
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)Sammanfattning : Bakgrund: Det är välkänt att en inaktiv livsstil har negativa konsekvenser på individers hälsa, men också att det leder till stora vårdkostnader. I takt med att den fysiska aktiviteten minskar ökar antalet kommuner i Finland som erbjuder motionsrådgivning, en individuell handledning i hur människor kan bli mer fysiskt aktiva. LÄS MER
2. Den radikala hållbarhetsomställningens påverkan på affärsmodellen inom järn- och stålindustrin : En fallstudie om de primära möjligheterna och utmaningarna vid framställningen av fossilfritt stål
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Att ställa om en affärsverksamhet i en så omfattande utsträckning att den rådande produktionstekniken och kompetensen till stor utsträckning blir obrukbar innebär enorma utmaningar och förknippas med stor osäkerhet relativt inkrementella omställningar. Tidigare studier visar att inkrementella hållbarhetsomställningar har potentialen att förbättra hållbarheten i samhället definierat i Agenda 2030-termer, samtidigt som bolaget som implementerar omställningen har goda möjligheter att uppnå ökad lönsamhet. LÄS MER
3. Harmoniseringen mellan IFRS och US GAAP : En jämförande studie av intäktsstandarderna IFRS 15 och ASC 606
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Sammanfattning Intäktsredovisningen har länge varit ett komplicerat område. Flera olika standarder har funnits och detta har lett till stora redovisningsskandaler. IASB och FASB började tillsammans att utveckla de två intäktsstandarderna IFRS 15 och ASC 606. LÄS MER
4. Kan företagsaktivism övertyga konsumenten? : En studie om hur företags sociopolitiska ställningstaganden påverkar konsumenternas attityd mot företagets varumärke
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Metod: En kvalitativ metod med en induktiv ansats har tillämpats för denna studie. Empirin har samlats in genom fokusgruppsintervjuer, utförda vid fyra tillfällen med sammanlagt 15 deltagare. LÄS MER
5. Det interorganisatoriska lärandet i coopetition mellan banker och fintechbolag : Hur lärandet går till i en relation som genomsyras av både samarbete och konkurrens.
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : Introduktion Digitaliseringen har lett till att flera nya aktörer trätt in på finansmarknaden och kundbehov har ändrats. Bankerna har därför behövt genomgå förändringar för att klara sig på marknaden. Detta har de gjort genom att bland annat ha ingått samarbeten med fintechbolag. LÄS MER