Sökning: "store managers"

Visar resultat 1 - 5 av 136 uppsatser innehållade orden store managers.

  1. 1. Shared understanding across organizational divisions - A qualitative study of store managers in a corporate cultural change process

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Hanna Johansson; Therese Erenius; [2019-07-03]
    Nyckelord :Cultural change; internal boundaries; boundary work; store managers;

    Sammanfattning : MSc in Management.... LÄS MER

  2. 2. Förbättringsförslag för prognostisering inom detaljhandeln

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för teknikvetenskaper

    Författare :Oscar Jakobsson; [2019]
    Nyckelord :Artificial intelligence; change management; factor analysis; forecasting; machine learning; quality management; staffing; artificiell intelligens; bemanning; faktoranalys; förändringsledarskap; kvalitetsutveckling; maskininlärning; prognostisering;

    Sammanfattning : Försäljningsprognoser inom organisationer kan vara en komplex process där allt ifrån mänskliga uppskattningar till avancerade högteknologiska system används som metod. Dagens ökade tillgång till datamängder, förbättrad datorkraft, bättre molntjänster, fler verktyg och ökat intresse har i kombination skapat bättre förutsättningar än förut att applicera artificiell intelligens (AI) på aktiviteter som tidigare varit människostyrda. LÄS MER

  3. 3. Retailing in the digital age : A cross-sectional survey of employees' attitudes toward digitalization

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi; Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Linnea Pernebrink; Adam El Azab; [2019]
    Nyckelord :Digitalization; retail employees; attitudes; e-commerce; self-service systems;

    Sammanfattning : Digitalization is changing the world, and the retail industry is no exception. The new technologies are affecting retail in multiple ways to increase sales and customer satisfaction. This change is being observed in the physical stores as well as new online markets. LÄS MER

  4. 4. Service Recovery inom telekombranschen - Hantering av eWOM

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi; Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Allan Mohammad; Jens Olsson; [2019]
    Nyckelord :Service Recovery; eWOM; telecom; customer satisfaction; WOM; marketing;

    Sammanfattning : Titel: Service Recovery inom telekombranschen - Hantering av eWOM Nivå: C-uppsats inom företagsekonomi Författare: Allan Mohammad & Jens Olsson Handledare: Akmal Hyder & Michelle Rydback Datum: 2019 - juni Syfte: Syftet är att analysera hur telekomföretag hanterar negativ eWOM genom arbetet med Service Recovery. Metod: Studien präglas av en kvalitativ forskningsmetod där datainsamlingen utgörs av tio semistrukturerade intervjuer som sedan bearbetats. LÄS MER

  5. 5. E-handels påverkan på fysiska butiker : Värför påverkas fysiska butiker av E-handeln?

    M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Mahmoud Maatouk; [2019]
    Nyckelord :E-handel; Fysiska butiker; E-handels påverkan;

    Sammanfattning : Fysiska butiker har det tufft idag, på grund av E-handeln tvingas en hel del fysiska butiker att stänga ner sin verksamhet. E-handeln utgör en stor del av den totala detaljhandeln, därför är det viktigt för fysiska butiker att utvecklas och hitta nya lösningar för att fortsätta sin verksamhet på bästa möjliga sätt. LÄS MER