Sökning: "store managers"

Visar resultat 1 - 5 av 225 uppsatser innehållade orden store managers.

  1. 1. Mellan raderna - En kvalitativ studie om varuhuschefers roll i en organisationsförändring

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ellen Abrahamsson; John Ericsson; Alexandra Tsakiris; [2024]
    Nyckelord :mellanchefer; organisationsförändring; filtrering; identitet; föräldraroll; middle managers; organizational change; filtering; identity; parenting role; Business and Economics;

    Sammanfattning : En kvalitativ studie som syftar till att bidra med en ökad nyansering av mellanchefers roll i organisationsförändringar genom att se till hur de själva uppfattar rollen i fråga och vad den innefattar. Studien behandlar således frågeställningen: ”Hur ser varuhuschefer på sin roll i en organisationsförändring?” För att besvara denna frågeställning har en kvalitativ fallstudie gjorts på sju varuhuschefer som har positionen som mellanchefer. LÄS MER

  2. 2. When second time’s a charm - Exploring consumers’ temporal experiences within second-hand fashion shopping

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Julia Stenmark; Klaudia Urda; [2023-07-03]
    Nyckelord :sustainable consumption; second-hand fashion shopping; shopping-as-practice; temporal experience; customer experience; circular practice;

    Sammanfattning : Second-hand fashion has emerged as a more sustainable way of shopping, promoting the circular economy while offering unique styles for a cheaper price. Although consumers generally express a willingness to adopt a more sustainable fashion consumption, this is not mirrored in their actual engagement in second-hand fashion shopping. LÄS MER

  3. 3. A First Step Towards Profitable and Sustainable Reverse Logistics : A qualitative study of how companies can balance sustainability priorities in their Reverse Logistic practices

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Josefin Andersson; Emma Gustafsson; [2023]
    Nyckelord :Reverse Logistics; Economic Sustainability; Environmental Sustainability; Supply Chain Management;

    Sammanfattning : A rapid change in the market context and a growing concern regarding the environment with initiatives such as Agenda 2030 and Paris Agreement is what organisations are facing today. Further, macro-factors including war, inflation and energy crisis contribute to additional concerns in the market. LÄS MER

  4. 4. E-handelsföretag och den fysiska butiken - ett smart varumärkesdrag eller fåfänga?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gustav Haglund; Petra Ohlson; Emma Ahlstedt; [2023]
    Nyckelord :Brand experience; brand image; motives; e-commerce; physical store; Business and Economics;

    Sammanfattning : Forskningsfråga: Vad finns det för motiv för e-handelsföretag inom sällanköpshandeln att etablera fysiska butiker? Hur använder e-handelsföretag den fysiska butiken för att skapa brand experience och brand image? Hur påverkar fysiska butiker e-handelsföretagens lönsamhet? Syfte: I denna studie har vi som avsikt att redogöra för varför renodlade e-handelsföretag inom sällanköpshandeln öppnar fysiska butiker, samt undersöka hur den fysiska butiken används för att stärka e-handelsföretagens varumärken med utgångspunkt i teorierna brand experience och brand image. Vidare syftar studien till att skapa en teoretisk grund och ökad förståelse för fenomenet med e-handelsföretag som öppnar fysiska butiker, utifrån ett management perspektiv. LÄS MER

  5. 5. Change Management Communication for Retail Store Managers : An in-depth qualitative interview study on retail store manager communication during change processes

    Magister-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi; Jönköping University

    Författare :Oliver Dadari Forsebrand; Benjamin Glas; [2023]
    Nyckelord :Retail Store Manager; Retail; Communication; Change Management; Change Management Communication; Middle Manager;

    Sammanfattning : Background: In today's dynamic business environment, organizations face high pressure for change and adaptation. It is generally perceived that change is inevitable and many believe that change is an ongoing and never-ending process. LÄS MER