Sökning: "storebrand"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet storebrand.

  1. 1. Aktivt ansvarstagande genom hållbara investeringar : en fallstudie om Storebrand

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Abir Khan; Thula Clinton Svensson; [2023]
    Nyckelord :hållbara investeringar; Investor Impact; struktureringsteori; drivkrafter; investerare;

    Sammanfattning : Det senaste decenniet har hållbara investeringar vuxit fram som ett sätt för investerare att arbeta med hållbarhet. Det finns ett stort behov av att finansmarknaden inte enbart bidrar till att främja hållbar utveckling utan aktivt arbetar för att säkerställa en hållbar framtid. LÄS MER

  2. 2. Är det produkten eller varumärket jag smakar? : Globala och butikers egna varumärkens påverkan på konsumenters uppfattning

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Janna Larsson; [2017]
    Nyckelord :Global brand; storebrand; taste; consumer perception; brand awareness; Globala varumärken; butikers egna varumärken; smakupplevelse; konsumenters uppfattning; varumärkeskännedom;

    Sammanfattning : Syfte Syftet med denna studie är att få en ökad förståelse för hur kännedomen omglobalaoch butikers egnavarumärken påverkar en konsuments uppfattning av en produkt. Metod En kvantitativ metod har utförts genom två experiment som kompletterats med en enkät. LÄS MER

  3. 3. Svenska skogsinvesteringar i Baltikum : Omfattning, investeringsmotiv och skogliga skillnader mellanländerna

    Kandidat-uppsats, Institutionen för skog och träteknik (SOT)

    Författare :Alf Petersson; Gert Åkesson; [2013]
    Nyckelord :Baltic countries; forestry; Swedish investments; forest legislation; baltikum; skogsbruk; skogsinvesteringar; investeringar; råvaruförsörjning;

    Sammanfattning : Uppsatsen beskriver omfattningen av svenska skogsinvesteringar i Estland, Lettland och Litauen. Studien kartlägger även de största aktörerna, investeringsmotiv och signifikanta skillnader i skogliga förutsättningar i de olika länderna. LÄS MER

  4. 4. Att mäta fattigdomsbekämpning - En studie av social performance-rapportering inom mikrofinans

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansiering

    Författare :Venus Shahriari; Emilia Cederberg; [2012]
    Nyckelord :social performance; microfinance; social impact; reporting; institutional pressure;

    Sammanfattning : This study has a double purpose. First, it explores and maps out the use of quantitative key indicators in social performance reporting within a microfinance portfolio. This was done on behalf of Storebrand Asset Management, who would like to aggregate and report the social results of their microfinance investments to their customers. LÄS MER