Sökning: "storytel"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade ordet storytel.

  1. 1. Vertikal kurering? : Kureringen hos vertikalt integrerade digitala abonnemangstjänster

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Erika Andersson; [2023]
    Nyckelord :Kurering; Vertikal integration; Strömningstjänster; Bokmarknaden; Gatekeeper; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker sambandet mellan kurering och vertikal integration i strömningstjänster på den svenska bokmarknaden. Det empiriska materialet består av en intervju med strömningstjänsten Storytel, intervjuer med tre svenska förlag samt extern kommunikation från BookBeat och Storytel. LÄS MER

  2. 2. Influencers på bokmarknaden

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Anna Berglund; [2023]
    Nyckelord :influencers; förlag; Storytel; Bourdieu; Collins; Steiner; bokmarknad; marknadsföring; kapital; litterära värden; status; litteraturkritik; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker influencers roll på den samtida svenska bokmarknaden. Syftet i denna uppsats är att belysa svenska influencers samtida samarbeten på Instagram med Storytel. Diskursen ska föras till ett bredare perspektiv om litteraturens villkor på den svenska bokmarknaden. LÄS MER

  3. 3. Vad sjutton ska jag lyssna på nu? : En kvalitativ intervjustudie om ljudboksanvändares val av ljudböcker

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Emelie Sköld; [2022]
    Nyckelord :Ljudbok; användare; faktorer; algoritmer; algoritmisk kultur; ”the long tail”; Storytel; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : När bokbranschen nu genomgår en förändring där digitala böcker blir allt mer populära är det viktigt för förlagen att veta hur användarbeteendet ser ut när det gäller de nya plattformarna. Hur går det egentligen till när ljudboksanvändare väljer ljudböcker? Den frågan ger den här undersökningen svar på genom att undersöka vilka faktorer som påverkar valet av ljudbok. LÄS MER

  4. 4. Vems röst får höras? : dialekter i ljudboken

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Annika Persson; [2021]
    Nyckelord :publishing studies; audiobooks; dialects; representation; voice; narrative performance; ljudböcker; dialekter; röst; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : This essay is questioning the place for dialects in audiobooks on the Swedish market. What are the publishing houses views of casting dialect voices and how are these voices perceived by the audiobook listeners? The theory is built around voice perception in audiobooks, representation and dialects in film, including works from Matthew Rubery, Iben Have & Birgitte Stougaard Pedersen and Jane Hodson. LÄS MER

  5. 5. Designing a Shared Listening Experience for an Audiobook Streaming Service : A UX and UI Project

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Avdelningen för visuell information och interaktion

    Författare :Mikaela Eriksson; Vilma Reponen; [2021]
    Nyckelord :User Experience; User Interface; UX; UI; Design; Personas; User Research; User Testing; Iterative Design; Contextual Design; Prototyping; Mobile Application; Figma; Sketch; Protopie; Storytel;

    Sammanfattning : This study, done in collaboration with Storytel, aimed to investigate whether a shared audiobook live listening experience would add value to users of the Storytel app and how such a feature could be designed in terms of User Experience and User Interface. The purpose was to determine the minimal viable product (MVP) and if live listening with others is interesting in itself or else, what is the most basic interaction type required in connection to the listening. LÄS MER