Sökning: "storytelling företagsekonomi"

Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden storytelling företagsekonomi.

  1. 1. Relationen mellan ledarskap och organisationskultur i krishantering: En empirisk studie av Crisis Response Leadership Matrix

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :David Agius; Andreas Jansson; [2022]
    Nyckelord :Crisis; leadership; leadership competencies; crisis management; organizational culture.;

    Sammanfattning : Syfte: Organisationer är beroende av en ledare i krissituationer, men hur behöver ledarskapet anpassas till den rådande organisationskulturen? Tidigare forskning har presenterat en modell Crisis Response Leadership Matrix (CRLM) för att matcha rätt ledare för given organisationskultur. Syftet med denna studie är att genom empiriska observationer utveckla CRLM modellens spektrum. LÄS MER

  2. 2. Digital profilering av lyxvarumärken inom retail : Uppbyggnad av en exklusiv kundupplevelse i en digital kontext

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Hanna Håkansson; Karin Victorin; [2021]
    Nyckelord :företagsekonomi; strategi; marknadsföring; varumärkesprofilering; lyxvarumärken; retail; digital;

    Sammanfattning : Title: Digital profiling of luxury brands within retail Digital sales in retail have increased significantly over the past decade and the trend has accelerated as a result of the current Covid-19 pandemic. Motives for luxury consumption are often described as the symbolic desire to achieve a certain status, success and identification. LÄS MER

  3. 3. Between stability and instability : Analyzing the influence of contradictory narratives in the Gripen E development on the collective sensemaking process

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Philipp Nils Patrick Kaiser; Susanne Lintner; [2020]
    Nyckelord :Sensemaking; Sensebreaking; Collective Sensemaking; Dominant Story; Dominating Narratives; Complexity; Innovation;

    Sammanfattning : A growing number of organizations developing complex innovation projects face the dilemma that complexity demands more stability, resulting in increased sensemaking efforts, whilst innovation requires instability which encourages the organization to breakdown meaning. The aim of this study is to shed light on the simultaneous need for a strong sensemaking process and a breaking down in meaning in complex innovation projects by analyzing the collective sensemaking process through a storytelling lens. LÄS MER

  4. 4. Cultural heritage and branding of family firms in the French wine industry : A case of Burgundian wineries

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Jeanne Duranton; Emilie Theau Laurent Sery; [2020]
    Nyckelord :Family Businesses; Wine industry; Branding; Brand Identity; Wine; Marketing; Branding;

    Sammanfattning : Background: The wine industry is often linked to family business, due to the tradition of some long-standing family winery. Scholars agree that, the family elements are a factor of success in this industry. A reason for this success can be found in the branding of wineries. LÄS MER

  5. 5. Artificiella influencers : en netnografisk studie om marknadsföring genom artificiella influencers och följarnas respons till fenomenet

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi

    Författare :Anne Sundkvist; Hedvig Wolf; [2020]
    Nyckelord :influencer marketing; artificial influencers; storytelling; parasocial relations; influencer marketing; artificiella influencers; storytelling; parasociala relationer;

    Sammanfattning : Bakgrund: Artificiella influencers är ett nytt fenomen inom marknadsföringsstrategininfluencer marketing. En artificiell influencer är en datorskapad karaktär som genom enfiktiv berättelse skapar kontakt med sina följare. LÄS MER