Sökning: "storytelling fjällräven"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden storytelling fjällräven.

  1. 1. Storytelling som marknadsföringsverktyg för att stärka varumärkesvärde ur ett konsumentperspektiv

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Elsa Sörensen; Amanda Valkonen; [2021]
    Nyckelord :Storytelling; marknadsföring; Fjällräven; varumärkesvärde; innehållsanalys; retorik; semiotik;

    Sammanfattning : Idag blir det svårare och svårare för företag att sticka ut med sina budskap på en allt mer mättad marknad. Behovet av att särskilja sig från konkurrenter blir allt större och aspekter som pris och kvalitet räcker inte längre till. LÄS MER

  2. 2. Storytelling och varumärkesuppbyggande - Ett perfekt partnerskap?

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Sandra Bengtsson; Elena Zanders; [2010]
    Nyckelord :corporate storytelling; brand building; branding; corporate storytelling; varumärke; varumärkesuppbyggande;

    Sammanfattning : Problemformulering: Vilken betydelse har marknadsföringsinriktad corporate storytelling för varumärkesuppbyggande i företag inom den svenska textil och konfektionsbranschen? Syfte: Uppsatsens syfte är att förklara vilken betydelse marknadsföringsinriktad storytelling kan ha vid varumärkesuppbyggande för företag inom textil och konfektionsbranschen. Syftet är att förklara hur storytelling, som ett verktyg, kan användas för att bygga ett starkt varumärke hos företag samt ge branschspecifika rekommendationer för hur storytelling kan användas effektivt. LÄS MER

  3. 3. En hel skandinavisk folkrörelse – varumärkets semiotik: Fjällräven, en fallstudie

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för svenska, danska och isländska, tolkning i offentlig sektor och översättning

    Författare :Tiina Pitkäjärvi; [2010]
    Nyckelord :Fjällräven; corporate storytelling; reklam; varumärke; branding; semiotik; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : I uppsatsen undersöks konstruktionen av varumärket Fjällräven ur ett avsändarperspektiv, utgående från Fjällrävens höst- och vinterkatalog 2009. Reklammaterialet analyseras utifrån ett semiotiskt förhållningssätt. Med hjälp av begreppet och teori om corporate storytelling identifieras Fjällrävens företagsberättelse. LÄS MER