Sökning: "storytelling hotell"
Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden storytelling hotell.
1. Storytelling på sociala medier : En kvalitativ studie om hur storytelling inom hotell- och restaurangbranschen kan användas som verktyg för att bygga varumärke och leverera känslor på sociala medier
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : Storytelling is a popular marketing tool today and can be used in many different ways for companies. The purpose of this study is to investigate how service companies can use storytelling in social media platforms for marketing purposes and branding. LÄS MER
2. Immersive Tour at Umeå’s Prison Hotel
Master-uppsats, Umeå universitet/Designhögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : The overall purpose of this project is to develop an immersive storytelling experience that connects with both physical and social environment. To be specific, it focuses on the old prison in Umeå which was closed in 1981 and nowadays serves as a hotel. LÄS MER
3. Destinationsutveckling : - Samarbete mellan hotell och företag i en mellanstor svensk stad
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolanSammanfattning : .... LÄS MER
4. Att arbeta under högsäsong i Åre som lokalbefolkning och säsongsarbetare : En kvalitativ studie om hur olika livsstilar skapar grupperingar inom hotell- och restaurangbranschen
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : The purpose of this essay is to gain a deeper understanding of the social relations that take place at work between locals and seasonal workers in Åre, and to find out whether there exists a division between those who work and live seasonal in Åre and those who permanently live and work in Åre. The method used is a qualitative method with semi-structured interviews consisting of four seasonal workers and three locals in Åre from a storytelling perspective. LÄS MER
5. Mer än bara ett hotell - en studie kring hur hotell förmedlar en berättelse
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Titel: Mer än bara ett hotell - en studie kring hur hotell förmedlar en berättelse Nivå: Kandidatuppsats Författare: Mimmi Andersson och Amanda Ebenstrand Handledare: Fredrik Nilsson Datum: 28 maj 2015 Problematisering: På vilket sätt förmedlas en berättelse till kunden och hur möjliggörs en upplevelse med hjälp av den? Den allt mer krävande kunden efterfrågar mer än enbart en kärnprodukt eller tjänst, och vi ställer oss frågan vilken funktion storytelling fyller i koppling till upplevelseekonomin? Syfte: Uppsatsens syfte är att undersöka hur hotell arbetar för att skapa en upplevelse genom att förmedla en berättelse till gästen. Metod: Det empiriska materialet är insamlat med hjälp av kvalitativ metod i form av intervjuer, observationer och dokumentanalyser från två olika hotell. LÄS MER