Sökning: "storytelling in games"

Visar resultat 1 - 5 av 75 uppsatser innehållade orden storytelling in games.

  1. 1. Tunnlar som talar : En undersökning av spel som medium för berättande

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Maja Sjöström; [2024]
    Nyckelord :Amnesia: The Bunker; video game; narratology; ludology; game theory; interactivity; story.; Amnesia: The Bunker; elektroniska spel; narratologi; ludologi; spelteori; interaktivitet; berättelse.;

    Sammanfattning : Denna uppsats utforskar hur elektroniska spel fungerar som medium för berättande genom att undersöka aspekter av debatten som ägde rum i början av 2000-talet mellan narratologer och ludologer, angående hur man bäst bör närma sig och studera spel. Med rötterna i en jämförelse av hur ludologer och spelteoretiker närmar sig ämnet försöker uppsatsen sedan bredda perspektiven genom att jämföra den narratologiska strukturen hos spelet med mer konventionella medier för berättande, såsom filmer och litteratur. LÄS MER

  2. 2. Applying ChatGPT in AI-based dynamic video game narrative generation system

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :Arturs Umbraško; Robert Drury; [2023-10-23]
    Nyckelord :Computer; science; engineering; thesis; ChatGPT; OpenAI; games; narrative; machine learning; interaction design;

    Sammanfattning : ChatGPT’s release and general availability has the potential to create new possibilities for storytelling in games. There are potential benefits of leveraging ChatGPT to generate a narrative at runtime in a video game, as well as possible resulting pitfalls. LÄS MER

  3. 3. Breaking down a videogame level´s design: Deconstruction of the narrative in The Witcher III: The wild hunt

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Charalampos Toumpoulidis; [2023]
    Nyckelord :Narrative; Open-World Games; The Witcher III: The Wild Hunt; In-game Playthrough; Data extraction; Comparative Study; Game Design; Patterns; and Trends.;

    Sammanfattning : This master's thesis aims to investigate the narrative components inherent in open-world games. In this thesis, we will extract the narrative part of a game,analyze it, and compare the narrative part with other game design elements. LÄS MER

  4. 4. Ludonarrative Space : En fallstudie av den Narrativa Paradoxen och spelarens upplevelse i spelet Outer Wilds

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Lisa Brun; Jesper Jildestad; [2023]
    Nyckelord :Ludonarrative; Narrative Paradox; Outer Wilds; Semiotics; Multimodality; Multimodal discourse analysis; Ludology; Narratology; Player experience;

    Sammanfattning : The inherent conflict between the predetermined nature of narrative and the freedom that interactivity allows for, has been a major point of discussion in the field of interactive storytelling for many years. The Narrative Paradox, which initially described this tension, is seemingly getting closer than ever to being solved, but a singular solution with a definite answer has not been determined. LÄS MER

  5. 5. Narrative Design in a 2D Causal Game: Conveying the Story of Beowulf Through “Lucky Hero”

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Rongkun Sun; Jichao Zhang; [2023]
    Nyckelord :Case study; casual game; interview; narrative design; slot games; thematic analysis;

    Sammanfattning : The research aims to investigate how the 2D slot game “Lucky Hero”, created for this research, could convey the story of Beowulf. The result of this study could provide experience and strategy for improving narrative design in casual games with similar mechanics. LÄS MER