Sökning: "storytelling pedagogik"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden storytelling pedagogik.

  1. 1. Multimodalitet i barnbibliotekariers läsfrämjande arbete

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Peter Cliffordson Weicht; Nina Höglund; [2023]
    Nyckelord :läsfrämjande; läslust; multimodalitet; socialsemiotik; sociokulturell teori; barnbibliotekarier;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to gain an understanding in children’s librarians usage of multimodal tools and different methods for expression in their work regarding promoting reading activities, in a public library context, and what effect these methods and tools have on the children participating in such activities. Empirical content was gained in the vein of qualitative studies through semi structured interviews with five children’s librarians. LÄS MER

  2. 2. Ingen vill missa en bra berättelse : En analys av tre organisationers strategiska identitetsskapande berättande

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Christa Amnell; [2023]
    Nyckelord :strategiskt berättande; corporate storytelling; storytelling; identitetsskapande; organisationer; strategisk kommunikation;

    Sammanfattning : The purpose of this paper is to create a deeper understanding of how organizations can create and recreate their identity through strategic storytelling on their website. The study focuses on the work of three Swedish organizations (IKEA Sweden, Klippan municipality and Luleå University of Technology) with strategic storytelling in their identity-creating communication. LÄS MER

  3. 3. The role of qualification and experience in Greek Parallel Support: Teachers’ personal views A qualitative study

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Adamantia Lamprini Lioliou; [2022-01-27]
    Nyckelord :parallel Support; teachers‘ perspective; teachers‘ qualifications; special education; experience;

    Sammanfattning : Aim: This study attempts to identify notable differences in the implementation of Parallel Support (PS), given different levels of qualification and experience of teachers providing it. The wider aim is to explore those teaching attributes that may be most clearly associated with successful PS practices, by collecting and analyzing the perceptions of eight teachers with various types of qualification in special education, who are presently working or have worked in the PS provision. LÄS MER

  4. 4. Digitalt Berättande På Gymnasiet : Gymnasielevers upplevelser av att arbeta med digitalt berättande inom ämnet pedagogik

    L3-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Linn Bexelius; [2022]
    Nyckelord :Digitalt berättande; gymnasiet; elevers upplevelser; pedagogik;

    Sammanfattning : Syftet med detta utvecklingsarbete är att undersöka och tolka gymnasielevers upplevelser av att arbeta med informations- och kommunikationsteknik (IKT) i gymnasiets pedagogikämne med utgångspunkt i en lektionsserie. Den metod som har använts i utvecklingsarbetet är kvalitativ metod med en hermeneutisk metodansats. LÄS MER

  5. 5. CHALLENGES AND COMPETENCE IN TEACHING IN INCLUSIVE CLASSROOMS IN RWANDA

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Marie Delphine Kwizera; [2021-08-16]
    Nyckelord :Inclusive education; Teacher Competence; Rwanda;

    Sammanfattning : Aim: The study explores Rwandan teachers’ perspectives on competencies they have for teaching in inclusive classrooms, the support teachers need to develop their competencies, and the challenges they face in inclusive schools in Rwanda. Theory:Danielson’s Framework for Teaching builds the theoretical framework for this research. LÄS MER