Sökning: "storytelling reklam"

Visar resultat 1 - 5 av 30 uppsatser innehållade orden storytelling reklam.

  1. 1. Reklam som hörs - En kvalitativ studie av influencer marketing i podcasts

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Filippa Olin; Zaza Lindau; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; podcast; retorik; ethos; logos; pathos; storytelling; identifikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : I dagens globala mediesamhälle har digitala medier fått en allt större betydelse för individer, organisationer och samhället i stort. I takt med detta har förväntningarna på företags digitala närvaro ökat, vilket i sin tur har inneburit en större efterfrågan på nya marknadsföringsverktyg. LÄS MER

  2. 2. #Varumärkesskandal #Trending : En kvalitativ textanalys om hur varumärkesskandaler inom modeindustrin uttrycks samt tas emot på sociala medier

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Jonathan Belmonte Lobos; Amanda Issa; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; celebrity marketing; brands; brand image; brand scandal; fashion scandal; digital marketing; Influencer marknadsföring; kändis marknadsföring; varumärke; varumärkesimage; varumärkesskandal; modeskandal; digital marknadsföring;

    Sammanfattning : Bakgrund: Influencer- och kändismarknadsföring är idag vanligt förekommande. Många företag använder sig av denna marknadsföringsstrategi för att skapa ett större förtroende för företaget och dess varumärken. En kändis eller en influencer kan såväl stärka en varumärkesimage som försämra det. LÄS MER

  3. 3. Den blå stolen : En studie om Barncancerfondens reklamfilmer

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Ulrika Henriksson; [2022]
    Nyckelord :Emotional marketing; The Childhood Cancer Foundation; TV commercial; semiotics; rhetoric; storytelling; Emotionell marknadsföring; Barncancerfonden; TV-reklam; semiotik; retorik; storytelling.;

    Sammanfattning : Välgörenhetsorganisationer använder sig av emotionell marknadsföring, via bland annat storytelling i reklamfilmer, med avsikten att väcka känslor och erhålla monetära gåvor från mottagarna. En av dessa organisationerna är Barncancerfonden som år 2013 ändrade sitt kommunikationskoncept i takt med att forskningen inom barncancer gick framåt. LÄS MER

  4. 4. Att uppnå förtroende inom digital media : En kvalitativ studie om framgångsfaktorer för trovärdighet i reklamfilm

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Olivia Bengtén Ejlestam; Madelene Lankinen; Amalia Winberg; [2022]
    Nyckelord :reklam; reklamfilm; trovärdighet; digital media; förtroende; framgångsfaktorer; kvalitativ studie;

    Sammanfattning : Digital media productions today, specifically commercials, are often designed to address and appeal to its audience in numerous ways, one important aspect being credibility. This study aims to locate the most essential parts of how to create credible moving image productions and how to establish trust amongst its viewers. LÄS MER

  5. 5. Storytelling och humor i dagens marknadsföring : En kvantitativ studie mellan olika marknadsföringsstrategier och dess påverkan på konsumenternas attityder

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Juliusz Baczynski; Jonathan Bergdahl; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Storytelling och humor i dagens marknadsföring.En kvantitativ studie mellan olika marknadsföringsstrategier och dess påverkan på konsumenternas attityder. LÄS MER