Sökning: "strategi digital marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 111 uppsatser innehållade orden strategi digital marknadsföring.

  1. 1. Inköp av företagsbilar - påverkar Inbound Marketing? En kvalitativ studie på Inbound Marketing och dess roll i organisatoriska inköp av företagsbilar hos Din Bil i Malmö

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alfred Bytyci; Daniel Ostojic; Sasa Veljkovic; [2020]
    Nyckelord :Inbound Marketing; Bilbranschen; B2B; Digital Marknadsföring; Organisatoriskt Inköp; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Inköp av företagsbilar – påverkar Inbound Marketing? En kvalitativ studie på Inbound Marketing och dess roll i organisatoriska inköp av företagsbilar hos Din Bil i Malmö Seminariedatum: 2020-01-16 Ämne/kurs: FEKH29 Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå Författare: Alfred Bytyci, Daniel Ostojic, Sasa Veljkovic Handledare: Annette Cerne Nyckelord: Inbound Marketing, Bilbranschen, B2B, Digital Marknadsföring, Organisatoriskt Inköp Syfte: Mot bakgrund till att den traditionella marknadsföringens genomslagskraft stagnerar belöper sig studiens syfte till att undersöka vilken inverkan marknadsföringsstrategin Inbound Marketing har på den organisatoriska inköpsprocessen av företagsbilar som högengagemangsprodukter. Metod: Studien är kvalitativ med ett hermeneutistiskt fenomenologiskt perspektiv som utgångspunkt. LÄS MER

  2. 2. Customer Satisfaction in the Digital Era: Exploring How Digital Service Providers Can Leverage Pre-existing Customer Data

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Annie Hartman; Johanna Elming; [2019]
    Nyckelord :Customer Satisfaction; Digital Services; Big Data; Logistic Regression;

    Sammanfattning : This thesis reviews common methods and theories for measuring customer satisfaction for companies offering digitized services, with a focus on first movers. Specifically, it is investigated whether these theories are compatible with data-science models using preexisting company data. LÄS MER

  3. 3. Ut med det gamla, in med det nya?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Teknik och samhälle

    Författare :Veronica Dahlberg; Alexander Liderås; [2019]
    Nyckelord :Annonsering; Tryck; Dagstidningar; digitala upplagor; medietekniska aspekter; marknadsföring;

    Sammanfattning : Under senare tid har mediekonsumtionen sjunkit drastiskt för de tryckta dagstidningarna, medan de digitala upplagorna har ökat i samma fart. Följande studie granskar därmed skillnader i annonseringen mellan den tryckta kontra digitala upplagan i dagstidningarna Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Expressen och Dagens Nyheter. LÄS MER

  4. 4. Skapa förväntan - Mer än ett PR-trick : Hur företag skapar förväntan innan premiär i en digital kontext för produkter och tjänsters framgång.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi; Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Lars Jarkell; Moa Ullmark; [2019]
    Nyckelord :Anticipation; Launch Strategy; Trust; Social Media; Targeted Communication; Förväntan; Lanseringsstrategi; Förtroende; Sociala medier; Riktad kommunikation;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med detta arbete är att öka förståelsen för hur företag arbetar med strategi och taktik för att skapa förväntan på marknader innan en produkts premiär. Hur det går till när förväntan skapas innan produktpremiär, utan att det slår över och får negativa konsekvenser för produkten eller tjänsten, är ett område som kan anses vara outforskat. LÄS MER

  5. 5. Audiobooks Speak for Themselves: A Quantitative Study of Consumer Behaviour Related to Audiobooks in Sweden

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Hedda Hanner; Alice O'Connor; [2019]
    Nyckelord :Audiobooks; Digital subscription services; Consumer behaviour; Attitude; Behavioural intention;

    Sammanfattning : This thesis investigates Swedish book readers and factors that correlate with their attitudes towards and intentions to use audiobooks and digital subscription services for audiobooks. Digital subscription services for audiobooks have quickly become an important sales channel in the Swedish book industry, and there is limited previous research on the subject. LÄS MER