Sökning: "strategi eftermarknad"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden strategi eftermarknad.

  1. 1. Styrningens roll vid en strategiförändring : - från eftermarknad till att inkludera serieproduktion

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Erika Fristedt; Malin Gustavsson; [2019]
    Nyckelord :change; strategy; management control; control system; strategy change; contingency theory; strategic changes; strategy change; automotive industry; aftermarket; spare-parts; serial production; new car manufacturing; förändring; strategi; styrning; styrsystem; strategiförändring; kontrollsystem; contingency teori; strategiska förändringar; strategibyte; bilindustri; eftermarknad; serieproduktion;

    Sammanfattning : Abstrakt Bakgrund: Bilindustrin står i dagsläget mitt i en omstrukturering av marknaden, där ansvar för produktion av detaljer förflyttas från biltillverkarna till underleverantörerna. Med denna omstrukturering följer högre krav på kvalitetsnivå och kostnadspress som underleverantörerna måste förhålla sig till. LÄS MER

  2. 2. Värdeskapande genom modularisering

    Kandidat-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Linnea Gimbringer; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Dagens kunder har höga krav när det kommer till vilka produkter de väljer att köpa. För att kunna tillgodose kundernas krav fordras av de tillverkande företagen att de kan hantera komplexitet i sin produktion och samtidigt kunna följa med i marknadsförändringar. LÄS MER

  3. 3. Värdeskapande genom modularisering

    Kandidat-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Fabian von Yxkull; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Dagens kunder har höga krav när det kommer till vilka produkter de väljer att köpa. För att kunna tillgodose kundernas krav fordras av de tillverkande företagen att de kan hantera komplexitet i sin produktion och samtidigt kunna följa med i marknadsförändringar. LÄS MER

  4. 4. Värdeskapande genom modularisering

    Kandidat-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Fredrik Ohlsson; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Dagens kunder har höga krav när det kommer till vilka produkter de väljer att köpa. För att kunna tillgodose kundernas krav fordras av de tillverkande företagen att de kan hantera komplexitet i sin produktion och samtidigt kunna följa med i marknadsförändringar. LÄS MER

  5. 5. Värdeskapande genom modularisering

    Kandidat-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Gabriella Björk; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Dagens kunder har höga krav när det kommer till vilka produkter de väljer att köpa. För att kunna tillgodose kundernas krav fordras av de tillverkande företagen att de kan hantera komplexitet i sin produktion och samtidigt kunna följa med i marknadsförändringar. LÄS MER