Sökning: "strategi eftermarknad"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden strategi eftermarknad.
1. Styrningens roll vid en strategiförändring : - från eftermarknad till att inkludera serieproduktion
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Abstrakt Bakgrund: Bilindustrin står i dagsläget mitt i en omstrukturering av marknaden, där ansvar för produktion av detaljer förflyttas från biltillverkarna till underleverantörerna. Med denna omstrukturering följer högre krav på kvalitetsnivå och kostnadspress som underleverantörerna måste förhålla sig till. LÄS MER
2. Värdeskapande genom modularisering
Kandidat-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : Dagens kunder har höga krav när det kommer till vilka produkter de väljer att köpa. För att kunna tillgodose kundernas krav fordras av de tillverkande företagen att de kan hantera komplexitet i sin produktion och samtidigt kunna följa med i marknadsförändringar. LÄS MER
3. Värdeskapande genom modularisering
Kandidat-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : Dagens kunder har höga krav när det kommer till vilka produkter de väljer att köpa. För att kunna tillgodose kundernas krav fordras av de tillverkande företagen att de kan hantera komplexitet i sin produktion och samtidigt kunna följa med i marknadsförändringar. LÄS MER
4. Värdeskapande genom modularisering
Kandidat-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : Dagens kunder har höga krav när det kommer till vilka produkter de väljer att köpa. För att kunna tillgodose kundernas krav fordras av de tillverkande företagen att de kan hantera komplexitet i sin produktion och samtidigt kunna följa med i marknadsförändringar. LÄS MER
5. Värdeskapande genom modularisering
Kandidat-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : Dagens kunder har höga krav när det kommer till vilka produkter de väljer att köpa. För att kunna tillgodose kundernas krav fordras av de tillverkande företagen att de kan hantera komplexitet i sin produktion och samtidigt kunna följa med i marknadsförändringar. LÄS MER