Sökning: "strategi egna varumärken"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden strategi egna varumärken.

  1. 1. Influencer marketing i praktiken : En tvärsnittsstudie kring hur små företag framgångsrikt kan bedriva influencer marketing

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Olle Carlsson; Felicia Andersson; [2022]
    Nyckelord :Influencer marketing; Marketing implementation; Influencers; Social Media; Small enterprises; SME:s; Influencer marketing; Marknadsförings implementation; Influencers; Social Media; Små företag; SME:s;

    Sammanfattning : Marknadsföring med influencers, så kallad influencer marketing, är inte enkelt och kan leda till negativa effekter om det utförs på fel sätt. Vidare begränsas små företag i större utsträckning än stora företag av resurserna budget, tid och personal och måste därmed vara selektiva och noga i sin utformning av strategi. LÄS MER

  2. 2. Det etablerade modeföretagets användning av Instagram - att skapa tilltalande innehåll

    M1-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Rebecca Lundgren; Fanny Sundin; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Innehållsmarknadsföring är ett begrepp som syftar på en strategi för att anpassa innehållet till målgruppens intresseområde, där målet är att skapa förtroende och driva försäljningen framåt. Enligt Clark på sociala mediekonsult förvaltningen lades det upp 94 miljoner bilder och videos dagligen på Instagram år 2018. LÄS MER

  3. 3. Varumärkesbyggande : Hur företag använder sig av syftesdriven marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Carl Philip Adolfsson; Adam Ölander; [2018]
    Nyckelord :Purpose; purpose marketing; brand; branding; brand positioning; Syfte; Syftesdriven marknadsföring; varumärke; varumärkesbyggande; varumärkespositionering;

    Sammanfattning : Brands have grown to become a bigger part in our daily life, brands can be seen wherever we go. Due to growing competition in markets brands have become more keen to find new ways to compete. Purpose marketing is one tool to tackle the growing competition. LÄS MER

  4. 4. EMV-utvecklingens effekter på mjölkproducenterna : förklaringar utifrån nyinstitutionalistisk teori

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Anna Berge; Charlotte Larsson; [2013]
    Nyckelord :EMV; mjölk; mjölkproducent; mjölkleverantör; mejeri; dagligvaruhandel; vertikal integration; agentteori; transaktionskostnadsteori; transaktionsspecifika investeringar;

    Sammanfattning : Utvecklingen av egna märkesvaror (EMV) är i framfart i dagligvarubranschen och trenden ser ut att hålla i sig. Denna utveckling har hittills inte varit så framträdande inom just mejeribranschen. Sedan början av 2000-talet har EMV-mejeriprodukterna ökat, då mejerier har gått med på att tillverka EMV-mejeriprodukter åt dagligvaruhandeln. LÄS MER

  5. 5. Varumärket inom vinvärlden : Australiens och Frankrikes varumärkesstrategier

    M1-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolan

    Författare :Emma Berg; Elisabeth Blomberg; [2013]
    Nyckelord :Australien; Frankrike; Marknadsföring; Strategi; Vin;

    Sammanfattning : Varumärken används i vinbranschen och det finns mycket att hämta genom att göra varumärket tydligt. För att kunna nå ut till sina kunder är det viktigt att ha en varumärkesstrategi för att maximera sitt kundsegment. Australien är ett ungt vinland som klättrat sig upp och blivit ett stort land inom vinbranschen. LÄS MER