Sökning: "strategi företag expansion"

Visar resultat 1 - 5 av 35 uppsatser innehållade orden strategi företag expansion.

  1. 1. Svenska företags etablering av dotterbolag på den indiska marknaden : Resan dit, och dess strategiska betydelse för koncerner

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Stella Devell; Jonathan Brandt; [2024]
    Nyckelord :Internationell expansion; dotterbolag; värdekedja; svenska koncerner; Uppsalamodellen; multinationella företag; indiska marknaden; psykiskt avstånd;

    Sammanfattning : Den indiska marknaden har länge varit attraktivt för svenska koncerner. En strategi för internationell expansion är etableringen av dotterbolag, vilket flera svenska multinationella koncerner implementerat. LÄS MER

  2. 2. Digital marknadsföring - en resurs för att skapa konkurrensfördelar : En studie om betydelsen av digital marknadsföring vid en företagsexpansion till nya geografiska marknader.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Erika Hjalmarsson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : En ökad konkurrens är idag ett faktum, globalisering och digitalisering gör det möjligt förföretag och kunder att vara aktiva dygnet runt. För att möta denna konstanta konkurrens krävs en strategi som differentierar företaget från resterande aktörer samt tilltalar befintliga och nya kunder. LÄS MER

  3. 3. Amodel for the internationalisation of e-commerce scale-ups : Represented by a conceptual prototype of a digital tool that assists firms in localising its business model to better address local customer needs

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Rita Nordström; [2022]
    Nyckelord :Internationalisation; E-commerce; Digital handbook; Conceptual prototype; Scale-ups; Internationalisering; E-handel; Digital lathund; konceptuell prototyp; tillväxtbolag;

    Sammanfattning : The internet has transformed the way people sell and buy goods and services. E-commerce is a fast-growing industry with low barriers to entry, making it easy to start an e-commerce business – but scaling it is a whole other matter. One common scaling method is international expansion. LÄS MER

  4. 4. Den yrkesgymnasiala kompetensen är “hjärtat i vår bransch” : Företags förhållningssätt till den rådande kompetensbristen

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Emma Degerfeldt; Wilma Byström; [2022]
    Nyckelord :Kompetensbrist; Kompetensförsörjning; Yrkesgymnasial kompetens; Matchningsproblematik och Expansion;

    Sammanfattning : Det råder idag en kompetensbrist på arbetsmarknaden och denna brist präglas av yrkesgymnasial kompetens. Företag efterfrågar arbetskraft med denna kompetens samtidigt som färre elever förväntas läsa dessa utbildningar. LÄS MER

  5. 5. Hur banken arbetar med Digital Transformation : En kvalitativ studie på en nordisk bank och deras digitala transformationsarbete

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Sabrina Nazmul Hossain; [2021]
    Nyckelord :Digital transformation; banker; finanssektorn; traditionella företag; affärsmodeller; konkurrens;

    Sammanfattning : Bakgrund: Den digitala utvecklingen har varit den största utvecklingen för banker under de senaste åren. Enligt Svenska Bankföreningen (2020) så är finanssektorn utsatt för ett starkt förändringstryck och många nya företag, både svenska och utländska, har etablerat sig på marknaden. LÄS MER