Sökning: "strategi i småföretag"

Visar resultat 1 - 5 av 36 uppsatser innehållade orden strategi i småföretag.

  1. 1. Co-branding som strategi för småföretag och i relationen till deras kunder : En kvalitativ studie om varumärkessamarbeten

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Gabriela Valenzuela Rivera; Nour El Khadam; [2023]
    Nyckelord :co-branding; small businesses; qualitative study; brand equity; consumer behavior; brand building; brand associations; relationship marketing;

    Sammanfattning : The aim of this study is to understand how co-branding can be strategically implemented and its relevance in small business customer relationships. The study serves as a guide for small businesses striving to strengthen their brand and improve their customer relationships through strategic utilization of co-branding. LÄS MER

  2. 2. Krishantering inom familjeföretag : En kvalitativ studie om hur små familjeägda restauranger hanterat covid-19 krisen

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Vian Ishak; Fatma Zerom; [2023]
    Nyckelord :Crisis management; small business; family business; restaurant industry; covid-19; strategy; culture; management; entrepreneurial ecosystem; replacement planning; Krishantering; småföretag; familjeföretag; restaurangbranschen; covid-19; strategi; kultur; management; entreprenöriella ekosystem; ersättningsplanering;

    Sammanfattning : Background: A crisis can be defined as a circumstance or event that threatens a company's performance and indicates the need to take action within the company to prevent potential losses. Companies and industries are affected by crises in different ways, and the nature of the crisis can also affect performance. LÄS MER

  3. 3. Anpassningar i kristider : En studie om småföretag inom detaljhandel

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jane Bergström; Mikaela Godring; [2023]
    Nyckelord :small business; economic crisis; customization; contingency theory; marketing mix; småföretag; ekonomisk kris; anpassning; contingency theory; marknadsföringsmix;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka de anpassningar som småföretag inom detaljhandeln i Visby innerstad gjort för att överleva de ekonomiska kriserna som pågått sedan 2019. Studien har för avsikt att undersöka vilka marknadsanpassningar småföretagen genomfört. LÄS MER

  4. 4. Utmaningar hos mikro- och småföretag vid digitalisering: en kvalitativ studie i Sverige om implementation av e-handel

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Linnéa Irbladh; Sol Grip Rösth; [2022]
    Nyckelord :Digitalisering; mikro- och småföretag; utmaningar; e-handel; system; Technology and Engineering; Business and Economics;

    Sammanfattning : E-handel och dess tillhörande system möjliggör affärstransaktioner över internet och populariteten att handla via e-handel i Sverige fortsätter att öka. När konkurrensen och antalet kedjor ökar är det viktigt för småföretag att utnyttja digitaliseringen och e-handelns möjligheter för att vara konkurrenskraftiga. LÄS MER

  5. 5. Design av dashboardmodell för småföretag inom restaurangbranschen

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Marcus Larsson; Jakob Mossberg; [2021]
    Nyckelord :KPI; Dashboard; Model; Design; Design principles; Restaurant; KPI; Dashboard; Modell; Design; Designprinciper; Restaurang;

    Sammanfattning : Dashboards har blivit ett populärt digitalt verktyg för att kunna följa upp och få överblick hur mätvätetal förändras. En digital dashboard är ett gränssnitt som visualiserar och summerar data från en eller olika källor exempelvis databaser och lokalt nedsparade filer. LÄS MER