Sökning: "strategi restaurang"
Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden strategi restaurang.
1. Delade upplevelser och förändrade smaker : En kvantitativ studie om hur användargenererat innehåll påverkar konsumenters attityder till restauranger
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Forskningsfråga: I vilken grad påverkar användargenererat innehåll konsumenters tre dimensioner av attityder till företag i restaurangbranschen? Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur användargenererat innehåll påverkar konsumenters varumärkesattityder till företag inom restaurangbranschen. Resultatet av att analysera de tre dimensionerna av attityder; kognition, affektion och konation kan hjälpa företag att förstå i hur stor grad användargenererat innehåll påverkar konsumenters varumärkesattityder. LÄS MER
2. Kullen-Folkets hus
Kandidat-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : En välmående och stressfri miljö för utbildning. Mitt projekt tar avstamp från Vårdingeby Folkhögskola, i Järna utanför Södertälje, som gjorde ett starkt intryck på mig. Det är framförallt att det ger en möjlighet för unga människor som inte tex fått fullständiga betyg i gymnasiet att få en nystart och börja plugga vidare. LÄS MER
3. Design av dashboardmodell för småföretag inom restaurangbranschen
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Dashboards har blivit ett populärt digitalt verktyg för att kunna följa upp och få överblick hur mätvätetal förändras. En digital dashboard är ett gränssnitt som visualiserar och summerar data från en eller olika källor exempelvis databaser och lokalt nedsparade filer. LÄS MER
4. Strategiarbete under en rådande kris : En intervjustudie av företag inom resturang- och hotellbranschen
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Bakgrund: När covid-19 spred sig i Sverige under våren 2020 blev både samhället, näringslivet och andra samhällsfaktorer drabbade. Regeringen utformade flera restriktioner under årets gång och speciellt drabbad blev restaurang- och hotellbranschen. LÄS MER
5. Hur hanterar restauranger kundfeedback via sociala medier? : Kundfeedback och dess inverkan i restaurangers operativa verksamhet
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Betydelsen av kundfeedback kan idag inte underskattas. För att undersöka dess inverkan krävs vetskap kring vilka dialogstrategier restauranger implementerar. Information om dess inverkan i den operativa verksamheten samt vetskap om varför restauranger väljer att hantera samt åtgärda kundfeedback. Forskningsfrågor: 1. LÄS MER