Sökning: "strategi som konkurrensfördel"

Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade orden strategi som konkurrensfördel.

  1. 1. Grön Logistik : Betydelsen av hållbara transporter för kunderna när de väljer 3PL-företag

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO); Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Mirlinda Brahimi; William Jonasson; [2021]
    Nyckelord :Grön logistik; tredjepartslogistik; hållbarhet; transporter; konkurrensfördelar; hållbara transporter; gröna tjänster; hållbarhetsredovisning;

    Sammanfattning : Bakgrund: Under förra århundradet har den globala ekonomiska tillväxten gett upphov till en enorm konsumtion av varor samtidigt som globaliseringen har lett till stora varuflöden över hela världen. Tillväxten av transporter och dess tillhörande logistiktjänster har varit ett betydande område som har förenklat leveranser. LÄS MER

  2. 2. Sustainable Business Model Innovation in Practice : An exploratory case study of a traditional clothing retail company

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Lisa Krondahl; [2020]
    Nyckelord :Sustainable Business Model Innovation; Sustainable Business Model; Fashion Retail Industry; Sustainable Competitive Advantage.; Hållbar affärsmodellsutveckling; Hållbar affärsmodell; Modeindustri; Hållbar konkurrensfördel;

    Sammanfattning : Our world is rapidly being redefined by digitalization and disruptive innovations such as changing customer preferences, demographical shifts, and by putting tremendous environmental pressure including scarce resources and a contribution to climate change. Change under these circumstances often brings traditional business models to lose their competitive edge and in the end fail. LÄS MER

  3. 3. How to develop financial services by incorporating a job-centric approach

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM); KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :DANIEL JOHANSSON; SIMON ROMBY; [2020]
    Nyckelord :Commissioned research; Innovator’s dilemma; Investment banking; Job-centric; Jobs-to-be-done; Investeringsbanker; Uppdragsanalys; Jobbcentrerad strategi; Innovation;

    Sammanfattning : The financial industry is and have been going through a transformation due to digitalisation and globalization, recently breaching the long unaffected investment banking sector. Together with the implementation of the MiFID II regulation, which has been a catalyst for investment banks, this has led to increasing competition in the sector. LÄS MER

  4. 4. Recruiting and retaining labour in agricultural businesses : a multiple case study of employer branding in swedish agriculture

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Marcus Engvall; Olof Krumlinde; [2020]
    Nyckelord :employer branding; employee value proposition; farmers; farming; human resources; marketing; word-of-mouth;

    Sammanfattning : There is an increasing need for competent workforce in the agricultural sector, but a lack of potential candidates on the labour market. In June 2017, the Swedish state adopted a new national food strategy. This strategy points out the direction of the Swedish food policy until 2030. LÄS MER

  5. 5. Strategic management: Which factors affect the growth journey of software startups?

    Master-uppsats, Linköpings universitet/InformatikLinköpings universitet/Filosofiska fakulteten; Linköpings universitet/InformatikLinköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Oscar Lind; Charlotte Flodin; [2020]
    Nyckelord :IT; Strategy; Growth; Scalability; Strategic Fit; Software Startups; SME; IT; Strategi; Tillväxt; Skalbarhet; Strategisk Fit; Software Startups SME;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to research the environment in which the IT-artifact exist, rather than the IT-artifact itself. Researching how founders of software startups manage their growth strategies, by researching essential internal and external factors and how they are represented in the founder’s growth strategy. LÄS MER