Sökning: "strategi telefoni"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden strategi telefoni.
1. Affärsmodeller inom IP-telefoni
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledningSammanfattning : When communications traffic increasingly turned into data, IP telephony became a disruptive technology for the telecommunication business. IP telephony was a hot topic when voice over IP services started to become available to consumers in the 1990s. The new technology changed the rules of the game and many new actors entered the market. LÄS MER
2. Kunskapsöverföring vid en global strategi : Oriflame Pakistan
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I denna uppsats undersöks hur ett företag med global strategi, Oriflame, överför kunskap om sin kärnkompetens: försäljning. Företaget som har en global strategi förutsätter att alla enheter inom företaget ska agera likadant oberoende av marknad. För att denna strategi ska lyckas blir kunskapsöverföringen avgörande. LÄS MER
3. Sund positionering för IP-telefonioperatörer
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning Uppsatsen's titel: Sund positionering för IP-telefonioperatörer Seminariedatum: 4 juni, 2008 Ämne/Kur's: FEKP01, Examensarbete på magisternivå, 15 poäng Författare: Andrea's Dehlin, andrea'[email protected]. LÄS MER
4. IP-telefoni - En explorativ studie om vad som påverkar konsumenters användande av IP-telefoni
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Despite the fast growing development of IP-telephony services, only a small number of people in Sweden use them. Of the total amount of fixed telephony subscriptions, maximally five percent are based on IP-technology. LÄS MER
5. Strategier för fast telefoni i Sverige
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Uppsatsen pekar på att många operatörer på den svenska marknaden inte har lyckats helt med sina strategier. Orsakerna till detta kan vara brister i såväl marknadsföring som förståelse för konsumenternas behov. Lågprisstrategier måste för att lyckas kombineras med aggressiv marknadsföring och.. LÄS MER