Sökning: "strategic communication"

Visar resultat 16 - 20 av 1189 uppsatser innehållade orden strategic communication.

  1. 16. Collaborative Product Development in partnership formation within Start-up Ventures

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Matteo Lindgren Pasquato; [2023]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : This master's thesis presents a qualitative research study on the partnership formation phase of Collaborative Product Development within start-up ventures. The research aims to identify the key factors that influence product development, with a specific focus on start-ups ventures. LÄS MER

  2. 17. "Då känner man sig delaktig" : En kvalitativ studie om chefers förutsättningar att leda ett strategiskt förändringsarbete

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Malin Hörnberg; Stina Hedlund; [2023]
    Nyckelord :Change management; Organizational change; Strategic HRM; Motivation; Participation; Communication; Information; Psychological safety;

    Sammanfattning : Det föränderliga samhället har lett till att organisationer präglas av flexibilitet och oförutsägbarhet. Det har lett till ett förändringstryck, där förändring har blivit det nya normaltillståndet för organisationer. Behovet av en lyckad förändringsledning har aldrig varit större. LÄS MER

  3. 18. Digital Wars: #GuacamayaLeaks and the rise of hacktivism in technopolitics : A netnography to understand the complexity of digital communication processes.

    Magister-uppsats, Jönköping University/HLK, Communication, Culture and Diversity (CCD); Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap; Jönköping University/Sustainability Education Research (SER)

    Författare :Viviana Levet; [2023]
    Nyckelord :hacktivism; technopolitics; netnography; information flows; gatekeeping; communication ecologies; digital media; social media; network society;

    Sammanfattning : This master thesis explores the dynamics of information flows between the hacktivist group Guacamaya, media outlets and social media users. The study aims to understand the role of various social actors within the digital space such as media outlets, journalists, bots, and trolls, in shaping public opinion and the overall effectiveness of the group's communication activities. LÄS MER

  4. 19. Crossing the digitalisation chasm: Overcoming barriers to industrial digitalisation

    Master-uppsats, Lunds universitet/Innovationsteknik

    Författare :Anton Öreberg; Anton Nyberg; [2023]
    Nyckelord :digitalisation; digitalization; digital transformation; industry 4.0; manufacturing industry; challenges; barriers; digitalisering; industri 4.0; tillverkningsindustri; utmaningar; barriärer; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Digitalisation is a global megatrend revolutionising every aspect of society and especially impacting businesses. Consequently, the term Industry 4.0 has emerged in the manufacturing industry. LÄS MER

  5. 20. Skapandet och nyttjandet av hållbarhetsmarknadsföring bland svenska outdoorföretag

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Sarah Nyström; Ida Jansson; [2023]
    Nyckelord :Sustainability; CSR; Marketing; Greenwashing; Hållbarhet; CSR; Marknadsföring; Greenwashing.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Fenomenet greenwashing har skapat en misstro hos konsumenterna, och som kommit att påverka konsumtionen av miljövänliga produkter negativt. Samtidigt som det råder ett ökat tryck på företagen att agera ansvarstagande och hållbart, är risken överhängande att de anklagas för att nyttja missvisande kommunikation eller exponera ogrundade påståenden om företagets hållbarhetsarbete. LÄS MER