Sökning: "strategic management problem"
Visar resultat 1 - 5 av 321 uppsatser innehållade orden strategic management problem.
1. Revising Technology Strategies In The High-Tech Electric Vehicle Industry
Master-uppsats, Lunds universitet/ProduktionsekonomiSammanfattning : This master’s thesis investigates the development and suggestion of a model for adapting and revising the technology strategies concerning Stationary Charging Stations (SCS), based on insights from relevant markets and stakeholders. This study particularly focuses on High-Tech Stationary Charging Stations in the Electric Vehicle (EV) charging industry, emphasizing Elonroad’s new Stationary Charging Station (SCS) technology. LÄS MER
2. Kapitalkostnadsberäkning och investeringsbedömning i några dominerande svenska industri- och fastighetsföretag
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Bakgrund: Betydelsen av investeringsbedömningen kan inte överbetonas till följd av dess långsiktiga fördelar för företagets giltighet och operativa funktionalitet. Beräkningsmetoder som används för investeringsbedömning bistår med nödvändig kunskap för att underlätta beslutsfattande samt för att skapa sig en tydligare bild över det föreslagna investeringsprojektet. LÄS MER
3. Financial Technology's effect on the Swedish banking Industry - A study on competition and competitive strategies
Master-uppsats, Lunds universitet/ProduktionsekonomiSammanfattning : Titel: Financial Technology's effect on the Swedish banking Industry - A study on competition and competitive strategies Authors: Douglas Wilsby, Industrial Engineering 2018, LTH; Knut Winström, Mechanical Engineering 2018, LTH Supervisor: Ingela Elofsson, Division of Production Management at Faculty of Engineering LTH Background: The rapid advancement of technology has the potential to disrupt established industries, including the banking sector. Companies that fail to adapt to technological shifts risk losing their competitive advantage and face challenges. LÄS MER
4. Metodik för framtagning av viktiga KPI:er för transparens i produktionen
M1-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomiSammanfattning : Digitalisering har lett till att kunder fått ökade möjligheter att välja mellan produkter från olika leverantörer. Inte minst inom tillverkande industrier har man sett en skiftning från massproduktion till alltmer kundstyrd produktion, där utbudet av varor är större och kunden nästan helt ligger i fokus vid produktion av varor. LÄS MER
5. Success in a niche market: a grounded theory analysis of video-on-demand platforms for performing arts in Europe
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Study purpose: This paper delves into the nuances of success in the niche market of video-on-demand (VoD) platforms for performing arts in Europe, focusing on managerial perspectives. It seeks to comprehend how top executives construct success and the associated meanings in their strategic decisions within this market, where success is often equated with profitability, survival, or expansion. LÄS MER