Sökning: "strategic management"

Visar resultat 26 - 30 av 2186 uppsatser innehållade orden strategic management.

  1. 26. I huvudet på en ledare : Att leda under makroekonomisk kris i börsnoterade bolag

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Niina Nierenburg; Dino Pita; [2023]
    Nyckelord :macroeconomic crisis; crisis management; leadership styles; leadership in crisis; leadership competence; motivation; inspiration;

    Sammanfattning : Background: A changing world requires strong leadership. The pressure can increase in the event of the effects of a macroeconomic crisis in listed companies, as the demands from primarily shareholders increase. When a company is public, mandates within the leadership become even more important. LÄS MER

  2. 27. Kapitalkostnadsberäkning och investeringsbedömning i några dominerande svenska industri- och fastighetsföretag

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Rudy Younan; Isak Kander; [2023]
    Nyckelord :Accounting Rate of Return; ARR; Avkastningskrav; Capital Asset Pricing Model CAPM ; Capital Budgeting; Company Wide Discount Rate; Corporate Discount Rates; Cost of Capital; Cost of Equity; Discount Rate; Hurdle Rate; Hurdle Rate Premium; Internal Rate of Return; Investeringsbedömning; Kalkylränta; Market Risk; Market Risk Premium; Net Present Value NPV ; Payback Method; Payback Time; Profitability Index; Project Specific Discount Rate; Risk-free Rate RRR ; Social Discount Rate; Unique Discount Rate; WACC; WACC Fallacy;

    Sammanfattning : Bakgrund: Betydelsen av investeringsbedömningen kan inte överbetonas till följd av dess långsiktiga fördelar för företagets giltighet och operativa funktionalitet. Beräkningsmetoder som används för investeringsbedömning bistår med nödvändig kunskap för att underlätta beslutsfattande samt för att skapa sig en tydligare bild över det föreslagna investeringsprojektet. LÄS MER

  3. 28. Design and development of EQMS - An easy-to-use entry-level Quality Management System

    Master-uppsats, Lunds universitet/Produktionsekonomi

    Författare :Christian Håkansson; [2023]
    Nyckelord :Easy quality management system; EQMS; Entry-level qaulity framework; Quality control management; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Background: In today’s business climate, companies need to make sure they have efficient resource management and that the quality of product and services fulfills the customers constant changing expectations, potential regulations, and global environmental policies. Possible approaches for companies to address this is through more strategic purchasing and earlier involvement of purchasers in processes and development projects. LÄS MER

  4. 29. Brand Positioning Unveiled: An Insider's Perspective from Industry Professionals

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Felix Ellqvist; Niklas Kjellander; [2023]
    Nyckelord :Brand Positioning; Brand Management; Market Orientation; Brand Orientation; Schools of Positioning; Business and Economics;

    Sammanfattning : Research Purpose & Aim: The purpose of this thesis is to shed light on how individual marketing- & brand-managers conceptualise and approach brand positioning. This study aims to vertically deepen the current knowledge of brand positioning in practice as well as horizontally broaden the literature by taking a unique managerial perceptual perspective. LÄS MER

  5. 30. Barrärer mot kunskapsdelning i en nätverksorganisation : Aktörers perspektiv på kunskapsdelning i en nätverksorganisation

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Philip Andersson; [2023]
    Nyckelord :Kunskapsdelning; information; kommunikation; kunskapsbarriärer; nätverksorganisation; organisationskultur; informationshantering.;

    Sammanfattning : This study focuses on Knowledge management and knowledge sharing. The purpose is to examine potential barriers for knowledge sharing in a specific organization. The barriers will be from the perspective of actors in a specific network. LÄS MER