Sökning: "strategic management"
Visar resultat 26 - 30 av 2186 uppsatser innehållade orden strategic management.
26. I huvudet på en ledare : Att leda under makroekonomisk kris i börsnoterade bolag
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Background: A changing world requires strong leadership. The pressure can increase in the event of the effects of a macroeconomic crisis in listed companies, as the demands from primarily shareholders increase. When a company is public, mandates within the leadership become even more important. LÄS MER
27. Kapitalkostnadsberäkning och investeringsbedömning i några dominerande svenska industri- och fastighetsföretag
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Bakgrund: Betydelsen av investeringsbedömningen kan inte överbetonas till följd av dess långsiktiga fördelar för företagets giltighet och operativa funktionalitet. Beräkningsmetoder som används för investeringsbedömning bistår med nödvändig kunskap för att underlätta beslutsfattande samt för att skapa sig en tydligare bild över det föreslagna investeringsprojektet. LÄS MER
28. Design and development of EQMS - An easy-to-use entry-level Quality Management System
Master-uppsats, Lunds universitet/ProduktionsekonomiSammanfattning : Background: In today’s business climate, companies need to make sure they have efficient resource management and that the quality of product and services fulfills the customers constant changing expectations, potential regulations, and global environmental policies. Possible approaches for companies to address this is through more strategic purchasing and earlier involvement of purchasers in processes and development projects. LÄS MER
29. Brand Positioning Unveiled: An Insider's Perspective from Industry Professionals
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Research Purpose & Aim: The purpose of this thesis is to shed light on how individual marketing- & brand-managers conceptualise and approach brand positioning. This study aims to vertically deepen the current knowledge of brand positioning in practice as well as horizontally broaden the literature by taking a unique managerial perceptual perspective. LÄS MER
30. Barrärer mot kunskapsdelning i en nätverksorganisation : Aktörers perspektiv på kunskapsdelning i en nätverksorganisation
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : This study focuses on Knowledge management and knowledge sharing. The purpose is to examine potential barriers for knowledge sharing in a specific organization. The barriers will be from the perspective of actors in a specific network. LÄS MER