Sökning: "strategic position"

Visar resultat 1 - 5 av 371 uppsatser innehållade orden strategic position.

  1. 1. "DE VILLE JU VÄCKA KÄNSLOR, JA, OCH DET FUNKADE”. En kvalitativ studie om visuell storytelling ur ett mottagarperspektiv

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Pol Almirall Sola; Tindra Örnroth; [2024-03-11]
    Nyckelord :Storytelling; visuell kommunikation; visuell storytelling; narrativ teori; scheman; dynamisk uppmärksamhetsteori; teorin för visuellt framträdande faktorer; reklamfilm;

    Sammanfattning : In a constantly and rapidly developing world where the environment, human rights and inclusivity has become more important topics on the agenda than ever before, companies have had to adapt their marketing strategies to fit society's new expectations and standards. This has led to a shift in focus – from directly selling a product to now selling a brand. LÄS MER

  2. 2. BRI:s dödsfälla - Hotet mot Politisk och Ekonomisk Självständighet i Kenya och Sri Lanka

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Philip Edler; [2024]
    Nyckelord :Chinese Belt and Road Initiative; BRI; Kenya; Sri Lanka; politisk suveränitet; ekonomiska maktbalans; Law and Political Science;

    Sammanfattning : This study examines the economic and political impact of China's Belt and Road Initiative on Sri Lanka and Kenya with the intention of discussing its implications for the states’ independence and political sovereignty. By applying a realistic international political economy (IPE) with particular emphasis on Robert Gilpin's approach within realist IPE, the study considers connections between economic growth, political sovereignty and strategic engagement within the international arena. LÄS MER

  3. 3. Svensk underrättelseinhämtning och organisationskultur under 1939/1940 : En studie av försvarsstabens fokus på sovjetisk styrkeuppbyggnad i Estland genom en kvalitativ text- och kulturanalys

    Kandidat-uppsats, Försvarshögskolan

    Författare :Sofia Olsson; [2024]
    Nyckelord :Underrättelseinhämtning; organisationskultur; försvarsstaben; militärattaché; sovjetisk styrkeuppbyggnad;

    Sammanfattning : This study is about a mapping of the Swedish Defense Staff's focus area for information gathering regarding the Soviet military capability, based on their military build-up in Estonia during the fall of 1939 and the spring of 1940. Relevance for this study is found in the research gap identified in previous research and intends to be able to produce a deeper understanding of the defense staff's view of the military-strategic significance of the Soviet Union's military build-up. LÄS MER

  4. 4. FACEBOOK IS NOW META. Meta's corporate sociotechnical imaginary and the discursive construction of the Metaverse as the social platform of the future

    Master-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Marc Castell; [2023-11-22]
    Nyckelord :corporate sociotechnical imaginary; corporate communication; future narratives; Metaverse; platform capitalism; strategic narratives; Sociology of Knowledge Approach to Discourse;

    Sammanfattning : The interpretive discourse-analytic framework of the Sociology of Knowledge Approach to Discourse is used to analyze how Meta's senior executives discursively frame the use of augmented reality and virtual reality in order to position the Metaverse as the next social platform during Connect 2021. The findings suggest five interpretive schemas that characterize the Metaverse as a social platform of the future: (a) the Metaverse as the next version of the Internet; (b) the Metaverse as a facilitator of presence and a connector of people; (c) the Metaverse as a marketplace in the Metaverse economy; (d) the Metaverse as a ubiquitous place in our daily lives; and (e) the Metaverse as a space designed in a responsible manner. LÄS MER

  5. 5. Ansvarsförvirringen - Vem bär ansvaret för arbetet med employer branding? : En kvalitativ studie som belyser organisationers ansvarsfördelning i arbetet med employer branding och att attrahera rätt kandidater

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Agnes Asp; Johanna Müller; [2023]
    Nyckelord :Employer branding; recruitment; division of responsibility; organizational structure; Employer branding; rekrytering; ansvarsfördelning; organisationsstruktur;

    Sammanfattning : Författare: Agnes Asp & Johanna Müller Datum: 2023-05-23 Nivå: Kandidatuppsats, företagsekonomi & organisation, 15 HP Handledare: Annika Schilling Examinator: Mikael Lundgren  Titel: Ansvarsförvirringen - Vem bär ansvaret för arbetet med employer branding? - En kvalitativ studie som belyser organisationers ansvarsfördelning i arbetet med employer branding och att attrahera rätt kandidater. Syfte: Syftet med studien är att bidra med förståelse för hur ansvarsfördelningen görs i organisationer när det kommer till employer branding (EB) och vilken roll fördelningen har i de utmaningar som uppkommer kring att skapa en attraktion hos de rätta kandidaterna för att vilja bli anställda hos en organisation. LÄS MER