Sökning: "strategic styles"

Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade orden strategic styles.

  1. 1. I huvudet på en ledare : Att leda under makroekonomisk kris i börsnoterade bolag

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Niina Nierenburg; Dino Pita; [2023]
    Nyckelord :macroeconomic crisis; crisis management; leadership styles; leadership in crisis; leadership competence; motivation; inspiration;

    Sammanfattning : Background: A changing world requires strong leadership. The pressure can increase in the event of the effects of a macroeconomic crisis in listed companies, as the demands from primarily shareholders increase. When a company is public, mandates within the leadership become even more important. LÄS MER

  2. 2. Leadership and Employee Satisfaction in Cross-Border Mergers: A Comparison of Transformational and Transactional Styles

    Master-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Szabó Lilla; Mišin Anton; [2023]
    Nyckelord :mergers and acquisitions; transformational; transactional; leadership; employee satisfaction; cross-border;

    Sammanfattning : Mergers and acquisitions bring convenient solutions for organizations who are looking to broaden their scales. These activities are being pushed towards cross- border activities due to increased globalization. While strategic and financial perspectives are carefully evaluated before an M&A, the human factor is oftentimes neglected. LÄS MER

  3. 3. Med en enkel tulipan.. : En kvalitativ studie om hur blommor värderas och konsumeras, samt hur det kan tillämpas i visuell kommunikation.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Sandra Andersson; Julia Nordmark; [2023]
    Nyckelord :consumption; qualitative interview; visual communication; branding; habitus; flowers; konsumtion; kvalitativ intervju; visuell kommunikation; varumärke; habitus; blommor;

    Sammanfattning : Studien ska undersöka unga kvinnors värderingar, samt varför denna grupp konsumerar blommor, för  att bidra med fördjupad kunskap om hur konsumtionsmönster påverkas av sociologiska aspekter, för att belysa den inverkan det kan ha på visuell kommunikation. Genom en kvalitativ intervjustudie ämnar författarna få insikt i unga kvinnors synsätt kring blomsterkonsumtion, och den empiriska datan ska användas i syfte att exemplifiera hur blomsterbutiker kan tilltala unga kvinnor genom visuell kommunikation. LÄS MER

  4. 4. Livsmedelsproducenters hantering av coronapandemin – problem, lösningar och lärdomar : Verksamhetschefers upplevelser av organisationsförändring under coronapandemin

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Younas Messaoudi; [2022]
    Nyckelord :Organisation; economy; food industry; covid-19 pandemic; organizational changes; food producer;

    Sammanfattning : In this study, we have delved deeply into the European food industry's response to the altered reality during the Covid-19 pandemic. Through qualitative interviews with six business leaders from different parts of the sector, combined with a comprehensive literature review, we have strived to enhance the understanding of the organizational changes and strategic solutions that the industry has employed to navigate the crisis. LÄS MER

  5. 5. The role of Strategic leadership in Organizational adaptation during Covid-19 pandemic : A single case study of Åhléns AB.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Karl Norrman; Filip Järplind; Carl Schölin; [2022]
    Nyckelord :Strategic leadership; Organizational Adaptations; Leadership Styles; Covid-19 pandemic;

    Sammanfattning : Background The Covid-19 pandemic has been a big influence for everybody since it entered in the spring of 2019. However, no research has been done on how different strategic leadership has influenced the organizational adaptation during this time. LÄS MER