Sökning: "strategier för social hållbarhet"
Visar resultat 16 - 20 av 163 uppsatser innehållade orden strategier för social hållbarhet.
16. NORTHVOLT, EN PLUS- ELLER MINUSLADDNING FÖR SKELLEFTEÅ? : En studie om hur Northvolts etablering och Skellefteå kommuns strategier för arbetskraftsattraktion främjar sociala och ekonomiska hållbarhet
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Norra Sverige står idag inför en betydande omställning med den nya gröna industrialiseringen. En industrialisering som ska motivera för den ekologiska hållbarheten i EU. LÄS MER
17. En glad och grön fasad : En komparativ semiotisk analys av hur VELO nationellt och globalt kommunicerar hållbarhet på Instagram.
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Denna studie undersöker huruvida snusvarumärket VELO som positionerar sig som hållbara förmedlar detta genom sin visuella kommunikation på Instagram. Syftet var att undersöka och jämföra hur VELO Sverige och VELO global kommunicerar hållbara budskap samt om hållbarhetsdiskursen är ett sätt för varumärket att legitimera sin verksamhet. LÄS MER
18. Environmental analysis of asynchronous motors : A case study on the rotor and its materials
Master-uppsats, Mälardalens universitet/Innovation och produktrealiseringSammanfattning : Material efficiency strategies are of significant importance for the shift towards producing sustainable vehicles and Asynchronous motors (ASM), both for current and new developments. Strategies such as a lightweight design, product lifetime extension, recyclability, and a material selection process based on the three branches of sustainability (ecological, economical, and social). LÄS MER
19. Influencers för hållbarhet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Digitaliseringen har medfört en förändring i hur individer och företag interagerar med varandra. Särskilt har sociala medier plattformar som Instagram blivit ett viktigt verktyg för individer och företag att nå ut till en potentiell publik. LÄS MER
20. TBL - does it make sense?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : De ökade kraven kring hållbarhet från organisationers intressenter har bidragit till att det har blivit allt viktigare att utvärdera sin roll i hållbarhetsutvecklingen. Triple bottom line (TBL) kan ses som ett ramverk som hjälper till att forma hållbara strategier eftersom det uppmuntrar till balans mellan de tre dimensionerna; miljömässiga, sociala och finansiella. LÄS MER