Sökning: "strategimodeller"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet strategimodeller.

  1. 1. Gender Equality across Global Organizations: Towards a Framework for Increasing Gender Equality

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :MARIA NORBERG; [2018]
    Nyckelord :Gender; Gender Equality; Global Organizations; Change management; Culture; Cultural change; Cross-cultural management; Strategy; Diversity; Inkludering; UN; SDG; Czech Republic; Sweden; United Kingdom; United States.; Kön; Jämställdhet; Globala organisationer; Förändringshantering; Kultur; Kulturförändring; Tvärkulturell ledning; Strategi; Mångfald; Inkludering; FN; SDG; Tjeckien; Sverige; Storbritannien; USA;

    Sammanfattning : The main purpose of this thesis is to analyze how Global Organizations work with Gender Equality, what type of challenges they experience and how they can be addressed. Secondarily, it addresses how Global Organizations can create an international Gender Equality strategy and how Gender Equality work differs among four countries. LÄS MER

  2. 2. Ansvarsfulla SME-företag : En studie av CSR-arbetet hos tre företag inom B2B-sektorn

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sara Norling; Lizandra Lindoff; [2016]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; Business to Business; SME-företag; Strategimodell; Textilindustrin;

    Sammanfattning : Den globala företagsmarknaden utgörs idag till 99 procent av SME-företag (Inyang 2013) där många upplever implementeringen av CSR-arbete som förvirrande. Några av de största svårigheterna är hur CSR-arbetet ska få en tydlig struktur och vilka utvecklingsmöjligheter som finns. LÄS MER

  3. 3. Sociala mediers roll inom B2B

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alex Djordjevic; Hanna Nilsson; Ado Omerhodzic; [2014]
    Nyckelord :sociala medier; B2B; relationer; problemlösning; inköp; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med den här studien är att kartlägga hur personer med inflytande över inköp resonerar kring sin relation till leverantörer och potentialen med sociala medier i den interaktionen. Särskilt fokus ligger på problemlösning i vid mening, eftersom det är en central aspekt av kund-leverantörs-förhållandet. LÄS MER

  4. 4. Strategimodell för storhushåll - en anpassning till tjänstelogiken

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Katja Johannesson; Anna Amberntsson; [2007]
    Nyckelord :strategi; strategimodeller; konkurrensfördelar; tjänsteverksamhet; service management; tjänsters särdrag; strategi för tjänsteverksamhet; storhushållsföretag; Market study; Marknadsanalys; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att beskriva och analysera välkända strategimodellers applikationsförmåga för de specifika förutsättningar som tjänsteföretag inom storhushåll verkar inom. Metoden som vi valt är kvalitativ och materialet som används tar sin utgångspunkt i sekundärdata i form av offentliga och institutionella källor från kända strategiforskare och branschspecialister. LÄS MER

  5. 5. Leverantörsstrukturer : Riskhantering kontra konkurrenskraft i logistikleden

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Martin Jonsson; Jonas Nilsson; [2006]
    Nyckelord :Logistik; Inköp; Leverantörer; Riskhantering;

    Sammanfattning : När ett producerande företag står inför val av leverantör är det viktigt att se till deras förmåga att kunna leverera på rätt tid till rätt plats och rätt kvantitet samt enligt rätt pris. En större brist på någon av dessa punkter kan leda till förseningar i produktionen med eventuellt produktionsstopp som följd. LÄS MER