Sökning: "strategisk berättelse"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden strategisk berättelse.
1. Ingen vill missa en bra berättelse : En analys av tre organisationers strategiska identitetsskapande berättande
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : The purpose of this paper is to create a deeper understanding of how organizations can create and recreate their identity through strategic storytelling on their website. The study focuses on the work of three Swedish organizations (IKEA Sweden, Klippan municipality and Luleå University of Technology) with strategic storytelling in their identity-creating communication. LÄS MER
2. Etisk glass : En semiotisk och kritisk diskursanalys av hur glassföretag varumärkeskommunicerar etiska värden
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärandeSammanfattning : Denna studie är en kritisk diskursanalys av utvalda texter och förpackningar från glassföretagen Järnaglass och Gute Glass. Syftet är att synliggöra hur etiska värden kommuniceras i varumärkeskommunikation och problematisera hur språket kan reproducera social ojämlikhet och föreställningar om etisk konsumtion i en svensk kontext. LÄS MER
3. Att framställa hållbarhet: en studie av The H&M Group Sustainability Report 2016
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : It is becoming increasingly common for companies to produce separate CSR and sustainability reports. Previous studies of this communication channel has focused on the content and not on how the reports affect the perception of the company's sustainability. LÄS MER
4. "Lärarutbildningen är ingen katastrof." Om Göteborgs universitets lärarutbildning i dagspressen 2001-2014
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteoriSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att beskriva och problematisera dagspressens skildring av lärarutbildningen vid Göteborgs universitet och analysera hur denna medierade berättelse kan förstås. Undersökningen omfattar åren 2001-2014. LÄS MER
5. Storytelling som vapen i ett kommunikativt maktspel
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Everyday people are facing serious consequences with their sexual and reproductive health. Dissemination of knowledge is therefore necessary. Russia is one country we have identified with this very problem. LÄS MER