Sökning: "strategisk förändringsarbete"
Visar resultat 16 - 20 av 24 uppsatser innehållade orden strategisk förändringsarbete.
16. Ledarstilens betydelse för samordnad utveckling
Master-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologiSammanfattning : Organisationers krav på ständiga förbättringar har lett till att investeringar inom IS/IT har ökat samtidigt som det finns ett missnöje med frånvaron av tydlig affärs- och verksamhetsnytta och antalet krisprojekt ökar. Trots det framställs IS/IT ofta som den stora möjliggöraren till ökad konkurrenskraft och paradoxalt nog ökar investeringarna i takt med att jakten på allt bättre resultatet ska åstadkommas med mindre resurser. LÄS MER
17. Kommunikation i förändringsarbete : vilken roll spelar kommunikation för chef och ledare i en LEAN förändring
Kandidat-uppsats, Institutionen för humaniora och samhällsvetenskapSammanfattning : Examensarbetet inleddes med en förstudie där olika förbättringsområden inom organisationen identifierades. Kommunikation i praktiken kan liknas vid ett förstärkningsverktyg vilket påverkar de vanligaste faktorerna för ett lyckat förändringsarbete. LÄS MER
18. Strategisk planering som ett verktyg för att förändra institutioner : En fallstudie på två av Sidas internationella utbildningsprogram där deltagande organisationer uppmuntras att använda strategisk planering i sitt förändringsarbete
Kandidat-uppsats, Sociologiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
19. "Vadå, ska vi jobba strategiskt också?" : En kvalitativ studie om HR-avdelningens roll utifrån olika perspektiv
Kandidat-uppsats, Sociologiska institutionenSammanfattning : Under de dryga hundra år det har funnits en avdelning som handskas med det som idag kallas för HR-arbete har den nämnda avdelningen haft många roller. Från början var rollen som HR- medarbetare mer inriktad på att ta hand om och stödja medarbetarna, därefter blev rollen mer administrativ för att idag ha en alltmer strategisk inriktning. LÄS MER
20. Strategisk omorientering mot ökat kundfokus- En studie om kundkontaktcenters roll i förändringsprocessen.
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Some markets represent companies that offer similar products in terms of design, quality and price. In this reality competitive advantages have to be created and developed in other ways. Many companies have therefore chosen a market oriented strategy that focuses on the client and their needs. LÄS MER