Sökning: "strategisk grupp"

Visar resultat 1 - 5 av 35 uppsatser innehållade orden strategisk grupp.

  1. 1. Culture indside the walls, without walls

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Gabriella Ekman; Isabelle Englesson; [2023]
    Nyckelord :Communication strategies; organizational culture; digital organizations; digital healthcare; Schein’s three levels of culture; Social identity theory; Hofstede’s onion diagram; Social Sciences;

    Sammanfattning : Under de senaste årtiondet har det skett en förändring där allt fler företag erbjuder möjligheten för medarbetare att arbeta digitalt, oberoende av arbetsplatsen. Syftet med denna uppsats är att undersöka hur kommunikationsstrategier används i digitala organisationer för att skapa och upprätthålla organisationskultur. LÄS MER

  2. 2. Intention och Inflytande: En kvantitativ studie om faktorer för effektiva, ekologiska annonser inom varumärkeskommunikation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Carl Hylén; Ellinor Karlsson; [2022]
    Nyckelord :Theory of planned behavior; TpB; Cialdini s principles of influence; brand communication; symbolic branding; social media; advertising; Social Sciences;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka vilka faktorer utifrån teorin om planerat beteende som bäst förutspår konsumenters intention att handla symboliska ekologiska livsmedel, samt i vilken utsträckning inflytande kan påverka konsumenters attityder gentemot dessa produkter. Det är alltså relationen mellan intention att köpa ekologiska livsmedel och faktorerna attityd, social norm och upplevd beteendekontroll som studeras samt vilka inflytelserika faktorer som leder till positiva intentioner att köpa produkten i fråga som observeras i studien. LÄS MER

  3. 3. För att möta omvärldens krav: Institutionell påverkan på kompetens och kompetensutveckling

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Ida Renström; [2022]
    Nyckelord :Kompetens; Kompetensutveckling; HRD; Institutionell omvärld; Covid-19; Coronapandemin;

    Sammanfattning : Olika politiska, ekonomiska och teknologiska förändringar i omvärlden ställer konstant krav på organisationer att utvecklas. Detta spetsades till i och med den globala pandemin, till följd av utbrottet av Covid-19, år 2020. Konsekvenserna av pandemin kan tydas på många plan: i hälsosektorn, ekonomin, på arbetsmarknaden och så vidare. LÄS MER

  4. 4. Google-generationen : En kvantitativ studie i hur generation Z skiljer sig från äldre generationer ur ett börspsykologiskt perspektiv

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Simon Elfstrand; Philip Persson; [2022]
    Nyckelord :Behavioral finance; overconfidence; loss aversion; risk tolerance; herding; disposition effect; cognitive reflection; pandemic; financial crisis; rationality; Generation Z; Covid-crash; experience; confirmation bias; strategic ignorance; anchoring; overreaction; beteendeekonomi; bias; överkonfidens; förlustaversion; riskbenägenhet; flockbeteende; dispositionseffekt; kognitiv reflektion; pandemi; finansiell kris; rationalitet; Generation Z; Coronakrasch; erfarenhet; konfirmeringsbias; strategisk ignorans; anchoring; överreaktion;

    Sammanfattning : Generation Z har under sin korta tid som investerare på den finansiella marknaden varit med om en säregen börskrasch till följd av coronapandemin 2020. Börskraschen 2020 var unik i förhållande till tidigare börskrascher såsom IT-kraschen 2000 och finanskrisen 2008 eftersom marknaden återhämtade sig och nådde nya rekordnivåer inom ett halvår. LÄS MER

  5. 5. Att tala är silver men att tiga likaså: En kvalitativ studie om konsumenters resonemang kring CSR-kommunikation inom fast fashion

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Ebba Karlsson; Hanna Källerteg; [2021]
    Nyckelord :CSR; CSR-kommunikation; CSR-samarbeten; digital kommunikation; konsumentansvar; konsumentperspektiv; fast fashion; fast fashion-varumärke; CSR communication; CSR collaboration; digital communication; consumer responsibility; consumer perspective; fast fashion brand; Social Sciences;

    Sammanfattning : The purpose of this paper is to examine how current and potential consumers of H&M, a fast fashion brand, interpret digital communication regarding their CSR collaboration with the organization WWF. Two brands whose operations contradict. LÄS MER