Sökning: "strategisk intern kommunikation"

Visar resultat 11 - 15 av 55 uppsatser innehållade orden strategisk intern kommunikation.

  1. 11. Mellanchefen – den klämda rollen som budbärare : En kvalitativ studie av intern strategisk kommunikation utifrån mellanchefens perspektiv

    Magister-uppsats,

    Författare :Azra Nielsen; [2021]
    Nyckelord :Mellanchef; intern kommunikation; strategisk kommunikation;

    Sammanfattning : Communication is becoming increasingly important in leadership and greater demands are placed on communication between manager and employees. The requirement for the manager is to create an understanding of commitment to goals, values and views. It also requires the manager to have the ability to create dialogue and participation. LÄS MER

  2. 12. Hur påverkas ett bolags ekonomistyrning av en kris? : En fallstudie på Scandic Hotels Group AB

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Isak Bengtsson; Måns Tjelander; [2021]
    Nyckelord :Management Accounting Systems; Management Control; Financial Crisis; Crisis Management; Risk Management; Hotels; Corona Crisis; Ekonomistyrning; ekonomistyrningens nivåer; finansiella kriser; krishantering; riskhantering; hotell; Coronakrisen;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att ge insikt i hur Scandic Hotels Group AB:s (Scandic) ekonomistyrning påverkades över strategisk, taktiskt och operativ nivå av Coronakrisen. Tidigare studier kring ekonomistyrning under en kris lyfte fram ett skiftat fokus och att framförallt planering, kontroll, kommunikation och information påverkades. LÄS MER

  3. 13. Digital organisationskommunikationEtt år med covid-19 : En kvalitativ studie ur ett medarbetarperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Mimmi Shehu; [2021]
    Nyckelord :Intern organisationskommunikation; informationskanaler; arbetsplatskultur; socialkonstruktivism; strategisk kommunikation.;

    Sammanfattning : Det som ska undersökas i den här studien är medarbetarnas upplevelse av att arbeta på distans och hur ledarskapet påverkas i koppling till distansarbetet samt om distansarbetet leder till att medarbetarnas motivation i sitt arbete påverkas negativt. Studiens frågeställningar lyder: Vad har den digitala kommunikationen bidragit med utifrån medarbetarnas perspektiv? Vilka skillnader finns det mellan att jobba hemifrån respektive från kontoret utifrån medarbetarnas perspektiv? Hur uppfattar medarbetarna relationen till sina chefer utifrån den långvariga digitala kommunikationen? Metoden som har använts för att få svar på frågeställningarna var en semistrukturerad intervju med totalt fem medarbetare från en och samma organisation, som agerade som respondenter. LÄS MER

  4. 14. Dags att anamma nya utmaningar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Danijela Ilic; Julia Lorentsson; [2020]
    Nyckelord :communicator; competence; digitalization; public sector; municipality; internal documents; digital tools; societal change; organizational structure; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien var att undersöka hur kommunikatörer upplevde att digitaliseringen har påverkat deras kompetens och sätt att arbeta med intern kommunikation inom offentlig sektor. Studiens avsikt var att bidra med kunskap om kommunikatörers mångtydiga roll och vilken betydelse interna kommunikationsdokument hade för deras praktiska arbete. LÄS MER

  5. 15. Med Glimten i ögat : En fallstudie om hur intranätet Glimten används och upplevs ur medarbetarperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Media- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Alaa Al-Adhadh; Sarah Lundberg; [2020]
    Nyckelord :Intranät; intern kommunikation; medarbetarperspektiv; organisationskommunikation; strategisk kommunikation; intervjuer; fokusgrupp;

    Sammanfattning : In an organization, there is a high requirement for internal communication to function flawlessly. In addition, effective internal communication gives all employees and managers the opportunity to communicate with each other and create a sense of belonging. Especially when not all employees work in the same building. LÄS MER