Sökning: "strategisk kommunikation digitala"

Visar resultat 1 - 5 av 109 uppsatser innehållade orden strategisk kommunikation digitala.

  1. 1. Transformativt ledarskap i en digitaliserad värld : En kvalitativ studie om användning av digitala verktyg och följarnas upplevelse av ett digitalt transformativt ledarskap

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Arvin Moani; Anton Gustafsson; [2023]
    Nyckelord :Transformative leadership; Digital tools; Digital leadership; Leader; Follower; Transformativt ledarskap; Digitala verktyg; Digitalt ledarskap; Ledare; Följare;

    Sammanfattning : Titel: Transformativt ledarskap i en digitaliserad värld - En kvalitativ studie om användning av digitala verktyg och följarnas upplevelse av ett digitalt transformativt ledarskap Ämne: Magisteruppsats i företagsekonomi inriktning strategisk ledning, 30 hp. Författare: Arvin Moani och Anton Gustafsson  Handledare: Jean-Charles Languilaire  Examinator: Michal Lysek Nyckelord: Transformativt ledarskap, Digitala verktyg, Digitalt ledarskap, Ledare, Följare  Bakgrund: Idag påverkas de flesta organisationer av den digitala transformationen vilket leder till att ledarskapet nu måste förmedlas digitalt. LÄS MER

  2. 2. Reklam som hörs - En kvalitativ studie av influencer marketing i podcasts

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Filippa Olin; Zaza Lindau; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; podcast; retorik; ethos; logos; pathos; storytelling; identifikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : I dagens globala mediesamhälle har digitala medier fått en allt större betydelse för individer, organisationer och samhället i stort. I takt med detta har förväntningarna på företags digitala närvaro ökat, vilket i sin tur har inneburit en större efterfrågan på nya marknadsföringsverktyg. LÄS MER

  3. 3. From Coffee Breaks to Communication Breakthroughs : A Quantitative Study of a Fika Campaign: Shaping Strategic Communication in the Digital Age

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Annie Elwin Segolsson; [2023]
    Nyckelord :Strategic communication; technology use; campaign effectiveness; demographic factors; Strategisk kommunikation; teknikanvändning; kampanj effektivitet; demografiska faktorer;

    Sammanfattning : This research paper investigates the effectiveness of a campaign conducted by me and SJ to recruit new members on board trains, focusing on the interplay between strategic communication, demographic factors and technology use. With the increasing majority of online platforms and the pervasiveness of smartphones, the study recognizes the significance of mobile media and technologies like QR codes in shaping everyday experiences. LÄS MER

  4. 4. Culture indside the walls, without walls

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Gabriella Ekman; Isabelle Englesson; [2023]
    Nyckelord :Communication strategies; organizational culture; digital organizations; digital healthcare; Schein’s three levels of culture; Social identity theory; Hofstede’s onion diagram; Social Sciences;

    Sammanfattning : Under de senaste årtiondet har det skett en förändring där allt fler företag erbjuder möjligheten för medarbetare att arbeta digitalt, oberoende av arbetsplatsen. Syftet med denna uppsats är att undersöka hur kommunikationsstrategier används i digitala organisationer för att skapa och upprätthålla organisationskultur. LÄS MER

  5. 5. Under the Digital Media Spotlight: The Entity of Rasmus Paludan

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Milla Lindén; Moa Winge; [2023]
    Nyckelord :Rasmus Paludan; digital news media; alternative news media; mainstream media; Easter Riots; strategic narratives; disinformation; framing; critical discourse analysis; Social Sciences;

    Sammanfattning : Digitaliseringen och framväxten av Web 2.0 har förändrat dagens medielandskap och skapat nya förutsättningar för nyhetsmedier och dess intressenter. Till följd av det har mainstream och alternativ media större utrymme att nå och påverka en bredare publik. LÄS MER