Sökning: "strategisk kommunikation intressenter"

Visar resultat 1 - 5 av 57 uppsatser innehållade orden strategisk kommunikation intressenter.

  1. 1. Skapandet av ett legitimt scenframträdande

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Tess Rosa Linnea Bandstein; Sara Landorph Nielsen; [2023]
    Nyckelord :Organizational legitimacy; social sustainability; CEO-letter; strategic communication; Goffman; dramaturgy; Social Sciences;

    Sammanfattning : Byggandet av en organisation som externt uppfattas som trovärdig och legitim är av stor vikt för att långsiktigt värna om organisationens överlevnad. Detta görs exempelvis genom att kommunicera om organisationens hållbarhetsprestationer och visioner, och utgör grunden för hur organisationen följaktligen uppfattas av sina intressenter. LÄS MER

  2. 2. Stressanpassad Riskhantering : Praktiska rekommendationer för ledning inom konsultbranschen för att hantera konsulters riskbeteende

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Emelia Holmqvist; Caroline Kullman; [2023]
    Nyckelord :Management; Risk Management; Stress; Konsult; Ledarskap;

    Sammanfattning : Varje beslut som tas inom organisationer kan innebära nya risker. Dessa risker kan komma från både interna och externa faktorer och kan påverka organisationers lönsamhet, rykte eller relationer med intressenter. LÄS MER

  3. 3. Att kommunicera en affärsmässighet och ett ansvarstagande : En kvalitativ studie om organisationsidentitet och legitimitet i en hybridorganisation

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Fanny Lagerström; Saga Nordström; [2023]
    Nyckelord :organisationsidentitet; hybridorganisation; hybrid organisationsidentitet; strategisk kommunikation; legitimitet;

    Sammanfattning : Organisationsidentiteten kan vara betydelsefull för företag. För hybridorganisationer däremot, kan kombinationen av olika sektorer göra det svårt att förmedla en tydlig organisationsidentitet, som dessutom är legitim. LÄS MER

  4. 4. Strategiskt lyssnande på sociala medier. En studie av hur en kommun praktiserar lyssnande på Facebook.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Elin Jönsson; Victoria Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Strategiskt lyssnande; strategisk kommunikation; sociala medier; Facebook; intressenter; externt lyssnande; Malmö stad Strategic listening; strategic communication; social media; stakeholders; external listening; municipality of Malmö; Social Sciences;

    Sammanfattning : The importance of listening as a part of organizations' strategic communication has been stated in previous research, as well as the possibilities of listening on social media. But the question that remains is: how can strategic listening be put into practice on social media? There is an identified lack of research that highlights how strategic listening can be applied to social media in the practice of organizations, which this study therefore aims to contribute to. LÄS MER

  5. 5. Under the Digital Media Spotlight: The Entity of Rasmus Paludan

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Milla Lindén; Moa Winge; [2023]
    Nyckelord :Rasmus Paludan; digital news media; alternative news media; mainstream media; Easter Riots; strategic narratives; disinformation; framing; critical discourse analysis; Social Sciences;

    Sammanfattning : Digitaliseringen och framväxten av Web 2.0 har förändrat dagens medielandskap och skapat nya förutsättningar för nyhetsmedier och dess intressenter. Till följd av det har mainstream och alternativ media större utrymme att nå och påverka en bredare publik. LÄS MER