Sökning: "strategisk kommunikation intressenter"
Visar resultat 1 - 5 av 57 uppsatser innehållade orden strategisk kommunikation intressenter.
1. Skapandet av ett legitimt scenframträdande
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Byggandet av en organisation som externt uppfattas som trovärdig och legitim är av stor vikt för att långsiktigt värna om organisationens överlevnad. Detta görs exempelvis genom att kommunicera om organisationens hållbarhetsprestationer och visioner, och utgör grunden för hur organisationen följaktligen uppfattas av sina intressenter. LÄS MER
2. Stressanpassad Riskhantering : Praktiska rekommendationer för ledning inom konsultbranschen för att hantera konsulters riskbeteende
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Varje beslut som tas inom organisationer kan innebära nya risker. Dessa risker kan komma från både interna och externa faktorer och kan påverka organisationers lönsamhet, rykte eller relationer med intressenter. LÄS MER
3. Att kommunicera en affärsmässighet och ett ansvarstagande : En kvalitativ studie om organisationsidentitet och legitimitet i en hybridorganisation
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Organisationsidentiteten kan vara betydelsefull för företag. För hybridorganisationer däremot, kan kombinationen av olika sektorer göra det svårt att förmedla en tydlig organisationsidentitet, som dessutom är legitim. LÄS MER
4. Strategiskt lyssnande på sociala medier. En studie av hur en kommun praktiserar lyssnande på Facebook.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : The importance of listening as a part of organizations' strategic communication has been stated in previous research, as well as the possibilities of listening on social media. But the question that remains is: how can strategic listening be put into practice on social media? There is an identified lack of research that highlights how strategic listening can be applied to social media in the practice of organizations, which this study therefore aims to contribute to. LÄS MER
5. Under the Digital Media Spotlight: The Entity of Rasmus Paludan
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Digitaliseringen och framväxten av Web 2.0 har förändrat dagens medielandskap och skapat nya förutsättningar för nyhetsmedier och dess intressenter. Till följd av det har mainstream och alternativ media större utrymme att nå och påverka en bredare publik. LÄS MER