Sökning: "strategisk kommunikation kommuner"
Visar resultat 1 - 5 av 35 uppsatser innehållade orden strategisk kommunikation kommuner.
1. Förhoppningar och förutsättningar : En undersökning om datastyrning i praktiken i offentlig sektor på kommunal nivå
Master-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)Sammanfattning : Data has been recognized as an important resource in the public sector. As a result, the expectations regarding data and its potential use cases have increased. In Sweden, key stakeholders have emphasized the importance of data for data-driven purposes. LÄS MER
2. Samarbetet mellan kommunikatörer och journalister : En samexistens under studie
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Problemformulering och syfte: Relationen mellan kommunikatörer och journalister har under lång tid betraktats som ett “Love-Hate relationship”. Det har gjorts mångfalden studier på detta ämne och varför det ser ut som det gör. Det som blir av intresse är att se hur denna relation ser ut inom kommuner och lokaltidningar. LÄS MER
3. ”Nej, lilla gumman, så fungerar det inte här” - En kvalitativ intervjustudie om tjänstemäns upplevelser av tystnadskultur inom kommunala verksamheter
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : The experience of a culture of silence among officials in municipal workplaces in Sweden has been a debated topic for the last few years. Swedish officials have a unique position in municipalities where they both must be unpolitical and at the same time contribute objective facts to the decision-making process. LÄS MER
4. Den digitala kommunikativa organisationen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : I denna abduktiva kvalitativa studie har tolv medarbetare från två sydsvenska kommuner intervjuas för att förstå upplevelser av omställningen från fysiskt kontorsarbete till hemarbete under Coronapandemin, samt hur det har påverkat upplevelsen av medarbetarengagemang i och med den digitaliserade informella kommunikationen. Genom tidigare forskning och teorier kopplade till organisationsförändring, förändringskommunikation och meningsskapande, diskuterar jag hur kommunikatörer kan arbeta med strategisk internkommunikation för att bidra i kommunala organisationers omställning till digital arbetsplats. LÄS MER
5. Finns det plats för medborgarna i platsmarknadsföringen?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : This thesis explores inclusive place branding in Swedish municipalities as well as how municipal place branding practitioners view the inclusion of citizens in place branding. Place branding as a field has received sharp criticism from researchers for being too market-oriented and for not including the reality of the citizens in theplace brand. LÄS MER