Sökning: "strategisk kommunikation"

Visar resultat 1 - 5 av 954 uppsatser innehållade orden strategisk kommunikation.

  1. 1. Varumärkets digitala framträdande: en studie om Volvo Cars nätbaserade marknadsföring och varumärkesidentitet

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för filosofi, lingvistikoch vetenskapsteori

    Författare :Damir Skajko; [2021-10-27]
    Nyckelord :Volvo; kommunikation; varumärkesidentitet; marknadsföring;

    Sammanfattning : Det centrala syftet är att utöka kunskapen och ge läsaren en inblick i hur Volvo Cars framställer sin varumärkesidentitet samt hur företaget förhåller sig till företagets branschperspektiv i marknadsföringen. Syftet grundar sig även i att belysa hur marknadsföringen och framställningen av varumärkesidentiteterna fungerar som strategisk kommunikation. LÄS MER

  2. 2. Den interna kommunikationens dilemma: om att mäta, utvärdera och arbeta med intern kommunikation på en kommunal förvaltning

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för filosofi, lingvistikoch vetenskapsteori

    Författare :Johannes Löfgren; [2021-10-27]
    Nyckelord :utvärdering; mätning; intern kommunikation; uppföljning; kretslopp och vatten; HR; kommunikatör; strategisk; operativ;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur Kretslopp och vatten arbetar med den interna kommunikationen, och hur de mäter den interna kommunikationen. Detta görs genom att intervjua valda chefer och medarbetare från HR- avdelningen och kommunikationsstaben på Kretslopp och vatten. LÄS MER

  3. 3. Varumärkets digitala framträdande

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för filosofi, lingvistikoch vetenskapsteori

    Författare :Damir Skajko; [2021-09-10]
    Nyckelord :Volvo; Marknadsföring; varumärkesidentitet; kommunikation;

    Sammanfattning : Syfte: Det centrala syftet är att utöka kunskapen och ge läsaren en inblick i hur Volvo Cars framställer sin varumärkesidentitet samt hur företaget förhåller sig till företagets branschperspektiv i marknadsföringen. Syftet grundar sig även i att belysa hur marknadsföringen och framställningen av varumärkesidentiteterna fungerar som strategisk kommunikation. LÄS MER

  4. 4. BERÄTTELSEN OM OATLY - Storytelling som ett strategiskt kommunikationsverktyg

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Nadja Håkansson; Alba Montheli; Ida Turos; [2021-09-08]
    Nyckelord :Storytelling; Oatly; strategisk kommunikation; varumärke; retorik; humor; metakommunikation;

    Sammanfattning : Syfte: Studien ämnar att undersöka på vilka sätt företaget Oatly använder sig av storytelling i sin audiovisuella kommunikation samt vilken övergripandekärnberättelse om företaget som skapas. Studien ämnar också att svara på huruvida Oatlys användning av storytelling kan betraktas som ett retoriskt och strategiskt kommunikationsverktyg i företagetsmarknadskommunikation. LÄS MER

  5. 5. Coronapandemins påverkan på Volvo Cars inköpsavdelning på huvudkontoret i Göteborg

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Yasin Erdogdu; Bljodin Ismaili; [2021-06-30]
    Nyckelord :Coronapandemin; covid-19; krishantering; kommunikation; strategiskt inköp; inköpsavdelning; Volvo Cars;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie har varit att undersöka hur en inköpsavdelning på ett globalt företagsom Volvo Cars blivit påverkade av coronapandemin och hur de har hanterat krisen.Coronapandemin som anses vara den allvarligaste krisen som den globala befolkningengenomskådat sedan andra världskriget, har skapat enorma problem för företag. LÄS MER