Sökning: "strategisk ledning"
Visar resultat 11 - 15 av 98 uppsatser innehållade orden strategisk ledning.
11. Hur upplever ledare i gasellföretag snabb tillväxt? : En kvalitativ studie om hur ledningen på ett gasellföretag har upplevt dess företags tillväxt och interna hinder som uppstått
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Att växa snabbt under en kort tid innebär utmaningar för företagets interna organisation. Snabb tillväxt betraktas mestadels som positivt och framgångsrikt, framförallt för att det bidrar till samhällets ekonomi och skapar nya jobbmöjligheter. LÄS MER
12. Utmaningar för HR under oplanerade förändringar : En fallstudie om komplexiteten i att hantera covid-19 och de lärdomar som kan bidra till bättre framtida förutsättningar
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Bakgrund och forskningsgap: I en föränderlig värld och med påverkan av covid-19, upptäcktes ett fenomen kring vilka förutsättningar som fanns och hur HR hanterat utmaningar som uppkommit, i samverkan med ledningen. Tidigare forskning om området ansågs otillräcklighet vilket skapade ett intresse för att undersöka det närmare. LÄS MER
13. Kognitivt övertag genom operationskonst : Utövande av operationskonst vid specialoperationer
Master-uppsats, FörsvarshögskolanSammanfattning : Specialförband och specialoperationer är ett mindre studerat område, vilket också innebär att ämnet är underteoretiserat. Den befintliga forskningen är framförallt inriktad mot taktisk- och strategisk nivå, varför denna masteruppsats fokuseras till den operativa nivån och specifikt till begreppet operationskonst. LÄS MER
14. Nej tack till onödig reklam! : En studie om riktad marknadsföring via Big Data från ett konsumentperspektiv
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Title: No thanks to unnecessary advertising! -A study on targeted marketing via Big Data in a consumer perspective Authors: Ricky Carlsson and Alexander Vilhelmsson Supervisor: Anders Parment Key words: Targeted marketing, Big Data, Customer segmentation, Buying process, Integrity concern, Customer relationship management, Marketing communication, Strategic management, Big Data management, Online Behavioural Targeting Introduction: In a world that is globalizing and where digital development is advancing, companies have had to adapt. In recent times with the increasingly more digital world, technology has become an increasingly more relevant factor, not least in marketing. LÄS MER
15. Information Management between Project Phases : The Value Creation Process of Recognizing Digital Waste between Construction and Operational Phases
Master-uppsats, KTH/Ledning och organisering i byggande och förvaltningSammanfattning : Digitalization as a driving force in the AEC industry is no longer a new subject when talking about accelerating innovation and solving environmental challenges. Traditional approaches can limit some of these outcomes and typically imply that many issues that could have been predicted with early involvement of stakeholders, are recognized in much later stages of the project at great expense. LÄS MER